Michael f8
Aktiv medlem
Vad är det för "minst problematiska scenariot" med det?
Att inte "en massa" människor blir "upprörda" av att ytterligare en person, förutom personen som sitter på spåret, har agerat ologiskt/felaktigt/olagligt, vem vet, kanske är det "fotografen" som är hjälten som fick upp personen i tid.
Nej, jag var inte där så jag vet inte och jag kommer inte ta "drama queen" rollen heller.
Snart har vi en tråd som pekar ut den olagliga och tämligen riksfyllda handliga att sitta på spåret och en fotograf som begår olaglig handlingen genom att uppmana till brott samt en fotograferande betraktare som som begår brott, enligt Lag (2003:778) om skydd mot olyckor genom att inte ropat eller ringt 112. Som senare vandrar vidare till varför inte Polisen kan vara på plats inom 1 minut till sveriges samtliga järnvägsdragningar.
Sen om det visar sig att;
1. Fotografen till den länkade bilden befinner sig på sådant avstånd att inga rop hörs fram.
2. De har en "legal" anledning att vistas där och har inhämtat samtliga tillstånd för att vistas där i 8 minuter. (jag skulle INTE sätta några pengar på det)
Vad jag skulle göra om jag bevittnade det?
Jag skulle förhoppningsvis ropat, som första reaktion och varit troligtvis nöjd med mig själv, även om det visade sig att det var riktigt att de fick vistas där.
Michael - Vet inte -