Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efterföljare till Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter mer som en hypotetisk D400 än en D90 efterföljare.

same noise performance som d700? per pixel? måste vara en revolutionär sensor som ingen har sett maken till. hah..
 
Senast ändrad:
Härligt.... är det så, och den får samma dynamiska omfång så...... Är ett sådant hus mitt.... :)
Priset, lär bli rimligt med tanke på konkurensen.
Men, nu får Nikon sätta lite fart...... :)


Efterföljare till Nikon D90, entligen några riktiga rykte!!!
http://nikonrumors.com/2010/07/20/first-word-on-the-nikon-d90-replacement.aspx

* 16MP DX sensor
* same noise performance like the D700!
* full HD
* 8p/s
* new video AF and performance
* parts of the body will be aluminium
 
asså samma iso prestanda som D700, är det möjligt ens, det är ju ett FX hus, ska då DX prestera lika bra i princip?
 
asså samma iso prestanda som D700, är det möjligt ens, det är ju ett FX hus, ska då DX prestera lika bra i princip?

Vi får väl se och vi får önska oss det. Utvecklingen går framåt. Men viktigt är dock att tänka på att även om iso-prestanda blir ungefär som D700 så är det skillnad på sensorstorlek som tillför för och nackdelar och påverkar bildresultat på olika sätt. Så det blir inte likadana bilder som från D700, men om DX passar ens fotograferande bättre så............
 
asså samma iso prestanda som D700, är det möjligt ens, det är ju ett FX hus, ska då DX prestera lika bra i princip?

Det är säkert möjligt, jämför en D70 och en D90 så ser du att det förmodligen är minst lika stor skillnad där som mellan D90 och D700.

/Karl
 
Du jämför två DX format, två generationer mellan, och sen en DX med en FX format, bara en generation mellan, därtill kommer att DX formatet har 50% mer pixlar också. Möjligt visst, men jag tror knappast med dagens teknik. Men om Nikon (SONY) har lyckats med detta på så kort tid så är det en revolution inom sensortekniken. Men jag köper det inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.