Annons

Efterföljare till a700?

Produkter
(logga in för att koppla)
En 12-14MP CMOS FF en riktig "ISO killer" som hade slagit alla tidigare brusrekord hade varit bättre.....
 
En 12-14MP CMOS FF en riktig "ISO killer" som hade slagit alla tidigare brusrekord hade varit bättre.....


Håller med men det kanske kommer nått sånt också framöver men jag är tveksam till att Sony kommer göra en sådan kamera...men som sagt om ryktet stämmer(lär visa sig när mässan äger rum) så tycker jag den nya aps-c sensorn är riktigt intressant då den bygger på backlight teknologin.
 
då den bygger på backlight teknologin.

Då är det ju intressantare! APS-C har ju trots allt vissa fördelar men finner det ändå märkligt med tanke på sonys objektiv "lineup",

Där väl största delen är avsett för FF och att betala dyrt för att lysa upp runt sensorn inne i kameran känns fel.
 
Borde väl vara på gång ny Sony...

Fagerlund du brukar vara bra på att gräva fram nya modeller från Sony. Måste snart vara dags för en A800. Hittar du inget. Vänligen /Bengt.
 
I min lilla värld vore det dunderdeluxe med en tämligen enkel kamera (A200/A300) med FF för att fullt ut kunna använda gamla Minolta-objektiv utan att det ska behöva kosta smör (A900). FF.-sensorn är väl förstås snordyr men det hade varit trevligt iaf...
 
Billigare Sony- FF Kommer säkert, men frågan när. Live VieW, och filmfunktion som ligger i tiden gör nog inte kameran så billig ännu. När efterfrågan ökar, så sjunker nog priserna. Men jag tror faktiskt inte att FF Är guds gåva (förutsättningarna för mindre brus är väl en fördel) En välbyggd APS-C och en A4 bild, tror det blir svårt att upptäcka skillnader. Själv ser jag det som ett jätteplus med crop-faktorn, 1,5 ggr och att lite sämre objektiv ( billig att köpa) ofta är till fördel med APS-C formatet. Synd att A900 inte fick till lite bättre högiso egenskaper, tror dom har sålt betydligt mer av den då. Canon 5DMK2 kommer nog att bli mycket prisvärd med tiden. Men det hjälper ju inte en Sony gubbe som mig. Jag menar att om en kamera säljer riktigt bra så hjälper det utvecklingen av nya modeller, och även att hålla ner priserna. Men framtiden för Sony kamerorna ser mycket spännande ut. En ny A800 APS-C kommer nog först, men sen dröjer det nog inte förrän FF- insteg kommer. Drömmer om framtiden när konkurensen är så stor att nya grepp måste till. Där tror jag Sony blir först med att sälja ett grundchassi i APS-C eller FF sen köper vi kunderna till passande moduler som vi snäpper in. Tex en höghastighetsmodul, beroende vad man skall ut och fota så kan man byta. Dom olika modulerna har man med sig i fickan, blir någon modul trasig byter man bara den. Oj vilken modulmarknad, nu släpper Nikon nya dundermoduler, Tar 1000 bilder i sek. Sony svarar med den totalt iso-fria modulen 25600.Kommer inom en snar framtid. Mvh. /Bengt
 
Senast ändrad:
Inte många har väl hört något från Sony, när det gäller en kommande konsument D-SLR, FF, bara rykten?
Vänta nu till våren, rent av en försening, då blir det till hösten ...

Vem kan tycka formatet APS-C är något mot formatet FF?
Min nyligen inköpta A900 har en sökare verkligen värd namnet, lika stor/ljus sökare som vilken analog SLR, som helst, från forna tider, så är det, dagens D-SLR, APS-C sökare är bara ett litet titthål.

Efter att ha använt A900:s sökare, är det bara jobbigt, att sikta med det andra huset, A200.

Nackdelen, enligt mig, är att A900 är för klumpig och tung, även relativt dyr, en konsument variant FF, med basic design, borde kunna göras betydligt mindre och lättare, till ett pris av omkring 15000:- för kamerahuset.

Den kommer ...
 
Jag vart glad då jag läste Sony tydligen inte inte tvärt emot vad jag hört tidigare kommer med nya systemare på mässan snart.. För bättre dom tar det coolt och gör sakerna rätt än stressar ut kameror som inte gör rätt för oss konsumenter...Så slipper man massa strul med kassa grejor..

Och för övrigt så känns det nog som det ända jag saknar med min A700 än så länge så är det live view och vinklignsbara skärmen.. I övrigt gör kameran det jag ber den om...

Så bara dom två grejorna räcker för min del så är jag "mätt"....

:)
 
Jag vart glad då jag läste Sony tydligen inte inte tvärt emot vad jag hört tidigare kommer med nya systemare på mässan snart.. För bättre dom tar det coolt och gör sakerna rätt än stressar ut kameror som inte gör rätt för oss konsumenter...Så slipper man massa strul med kassa grejor..

:)

Det som sker i tysthet, brukar ofta ge riktigt fina resultat, om inte till våren, så blir det till hösten ...
Alla tillverkare, utom Olympus/Panasonic, arbetar nu hårt på utvecklingen av konsument D-SLR, FF, en är redan klar ...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.