simonbertilsson
Aktiv medlem
Är det planerat någon efterföljare till Canon EOS 350D, och isåfall när?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gör jag med. Men frågan är om inte Canon tjänar för mycket på sina IS objektiv. Och "tyvärr" verkar dom ju ha en bra marknadsandel utan IS i kameran. Så risken är nog stor att det dröjer.Davideng skrev:
Och möjlighet att se ISO i sökaren kanske?
Själv går jag och hoppas på att få en konsumentkamera från canon med inbyggd IS... typ som KM har...
Det beror ju på vad man menar med "dramatiskt", men nog vore IS i huset (KM), dammrengöring och live LCD (olympus) ganska dramatiskt? Men visst, det är väl inte troligt att de introduceras på den billiga instegsmodellen.Linmajon skrev:
?I min mening går det inte att dramatiskt förbättra 350D om man inte vill öka sensorstorleken, och det lär dröja några år.
Liveview är väl knappast en förbättring då det ger en "bieffekt", riktigt dålig vanlig sökare, och sökaren i 350D behöver knappast försämras.StefanN skrev:
Det beror ju på vad man menar med "dramatiskt", men nog vore IS i huset (KM), dammrengöring och live LCD (olympus) ganska dramatiskt? Men visst, det är väl inte troligt att de introduceras på den billiga instegsmodellen.
Måste det vara så? Det kände jag inte till. Har inte hängt med så mycket ang detta. Däremot hade jag uppskattat funktionen i helgen när jag inte ville kräla i lera men ändå fota lite spännande macro.Anddje skrev:
?Liveview är väl knappast en förbättring då det ger en "bieffekt", riktigt dålig vanlig sökare, och sökaren i 350D behöver knappast försämras.
Det har med dom avancerade spegelkonstruktioner som krävs. Iaf med olympus lösning.StefanN skrev:
Måste det vara så? Det kände jag inte till. Har inte hängt med så mycket ang detta. Däremot hade jag uppskattat funktionen i helgen när jag inte ville kräla i lera men ändå fota lite spännande macro.