Det är väl inte något större fel på bilden - perfekt är det inte, men få zoomar är perfekta ens nerbländade - det ser helt oki ut - kanske kan jag hålla med om att det är något sämre än förväntat, men olika exemplar är olika bra också. Skall du kolla 200% på skärmen så håll dig borta ifrån zoomar (om de inte inte heter ef 70-200), men glöm inte heller att få bilder konsumeras på det sättet - det ÄR lätt att bli överkitisk när man zoomar för mycket, bilder måste inte vara tekniskt perfekta för att vara bra - kollade på minafavoritbilder både här och på flickr och få av dessa är tekniskt perfekta - det är sällan det som gör bilden. fota och ha kul - se till att undvika rörelseoskärpa och felfocus, brus och lite små optiska fel stör mycket mindre.
BTW. Så är inte alla gamla objketiv skit, jag fotar en hel del med gamla "skräpobjketiv" och några av de bilder jag har tjänat skapligt med pengar på är tagna med ett 120 SEK 135mm e-bay objketiv med 40 år på nacken.... Däremot har jag aldrig sålt en enda bild med något av mina dyraste objketiv.... ,)