ANNONS
Annons

EF 24-85mm till en 350???

Produkter
(logga in för att koppla)

Bagheera

Medlem
Hej alla!

Jag som många andra står i startgroparna för att skaffa oss en EOS 350D. Jag som "alla andra" undrar vilket/vilka objektiv som kan tänkas vara bra till denna kamera.
Jag har ett Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM liggandes och undrar: Kan detta vara ngt till en 350D?

Det kommer att funka bra, men du kanske kommer att vilja ha något mer vidvinkel en vad den ger, 24mm blir ca: 38mm på en 350D pga sensor storleken.

Har 24-85:an till min 10D och det funkar kanon. Bra skärpa och kontrast, mycket snabb, tyst och säker AF. Helt klart att rekomendera. Men som sagt ovan - du kommer troligen att vilja ha mer vidvinkel också...
Så varför inte köpa med kitobjektivet för att täcka 18-24?

/Johan

Bagheera skrev:
Jag har ett Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM liggandes och undrar: Kan detta vara ngt till en 350D?
Jag har precis den kombinationen och den passar mig utmärkt. Jag har upptäckt att jag inte är något vidvinkelfreak så den 38mm-motsvarighet som 24mm-läget ger räcker gott och väl till mig.

Jag avstod från att köpa paketobjektivet (EF-S 18-55). EF 24-85 är mycket trevligare eftersom det har (ring-)USM och är lite robustare byggt. (Det känns robustare, men jag vet inte om det verkligen är det).

PD

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar