ANNONS
Annons

Dynax 7 vs. Dynax 9

Produkter
(logga in för att koppla)

pl_Johan

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har bra koll på båda dessa kameror? Kör själv en Dynax 7 och funderar på att köpa till en Dynax 9 också. Det jag undrar över mest är autofokushastigheten, resten av specarna har jag lyckats läsa mig till.

MVH
Johan Schmitz

Det jag sett när folk snackat AF-hastigheter så säger en hel del att ett objektiv som kan upplevas som skapligt snabbt på en D7D upplevs som snabbt på en Dynax 7:a och riktigt snabbt på en 9:an.
Skulle själv gärna kompletera med en 9:a för att köra analogt nu när jag ändå hamnat i AF-träsket men det blir nog en begagnad 7:a för att jag anser fortfarande att 9:eek:rna är för dyra för det lilla jag kommer att köra med dem.

Jag har båda kamrorna men måste erkänna att jag inte längre använder Dynax 7 så ofta. Men det är klart som Torbjörn säger att Dynax 9 är snabbare att fokusera. Testade precis med ett 28-70 objektiv och det är en märkbar skillnad. Fast det som märks mest är att Dynax 9 fokuserar mycket tystare än den analoga Dynax 7.

/Peter

FiLM) (Toba skrev:
Det jag sett när folk snackat AF-hastigheter så säger en hel del att ett objektiv som kan upplevas som skapligt snabbt på en D7D upplevs som snabbt på en Dynax 7:a och riktigt snabbt på en 9:an.
Skulle själv gärna kompletera med en 9:a för att köra analogt nu när jag ändå hamnat i AF-träsket men det blir nog en begagnad 7:a för att jag anser fortfarande att 9:eek:rna är för dyra för det lilla jag kommer att köra med dem.

Mitt inlägg hjälper förmodligen inte Johan men jag är sugen på en Dynax 7 som komplement till min Dynax 7D.

Skillnaderna mellan D7 & D9 rent tekniskt har jag ingen aning om men byggkvalitetsmässigt så skiljer det en del, har klämt på de båda, inte mer...

Priserna på beg. Dynax 9 är i dag lågt, som allt analogt. Gör en sökning på blocket % kolla.

//Larsa

Vad jag läst så skall 7:an ha snabbare AF och vekare motor (eller annan utväxling?) än 9:an. I praktiken innebär det att med små och snabbfokuserande objektiv blir 7:an snabbast, och med tungfokuserade objektiv blir 9:an snabbast. Men jag har som sagt ingen egen erfarenhet av de båda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar