Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dynax 7 vs. Dynax 9
- Trådstartare pl_Johan
- Start datum
Toba
Aktiv medlem
Det jag sett när folk snackat AF-hastigheter så säger en hel del att ett objektiv som kan upplevas som skapligt snabbt på en D7D upplevs som snabbt på en Dynax 7:a och riktigt snabbt på en 9:an.
Skulle själv gärna kompletera med en 9:a för att köra analogt nu när jag ändå hamnat i AF-träsket men det blir nog en begagnad 7:a för att jag anser fortfarande att 9rna är för dyra för det lilla jag kommer att köra med dem.
Skulle själv gärna kompletera med en 9:a för att köra analogt nu när jag ändå hamnat i AF-träsket men det blir nog en begagnad 7:a för att jag anser fortfarande att 9rna är för dyra för det lilla jag kommer att köra med dem.
petwal
Aktiv medlem
Jag har båda kamrorna men måste erkänna att jag inte längre använder Dynax 7 så ofta. Men det är klart som Torbjörn säger att Dynax 9 är snabbare att fokusera. Testade precis med ett 28-70 objektiv och det är en märkbar skillnad. Fast det som märks mest är att Dynax 9 fokuserar mycket tystare än den analoga Dynax 7.
/Peter
/Peter
.Z.
Aktiv medlem
FiLM) (Toba skrev:
Det jag sett när folk snackat AF-hastigheter så säger en hel del att ett objektiv som kan upplevas som skapligt snabbt på en D7D upplevs som snabbt på en Dynax 7:a och riktigt snabbt på en 9:an.
Mitt inlägg hjälper förmodligen inte Johan men jag är sugen på en Dynax 7 som komplement till min Dynax 7D.
Skillnaderna mellan D7 & D9 rent tekniskt har jag ingen aning om men byggkvalitetsmässigt så skiljer det en del, har klämt på de båda, inte mer...
Priserna på beg. Dynax 9 är i dag lågt, som allt analogt. Gör en sökning på blocket % kolla.
//Larsa
Benzky
Aktiv medlem
Vad jag läst så skall 7:an ha snabbare AF och vekare motor (eller annan utväxling?) än 9:an. I praktiken innebär det att med små och snabbfokuserande objektiv blir 7:an snabbast, och med tungfokuserade objektiv blir 9:an snabbast. Men jag har som sagt ingen egen erfarenhet av de båda.