Annons

Dynax 5D, nu finns den i handeln.:)

Produkter
(logga in för att koppla)

ZlatanI

Aktiv medlem
Någon som har fingrat på den ännu?
Har själv lagt in en beställning hos Fotokungen.com.
Ni som beställt genom dom, hur funkar dom? Har de bra service om något skulle gå snett tex garantijobb etc.
Ser att även cyberphoto har den inne nu.
 
ZlatanI skrev:
Någon som har fingrat på den ännu?
Har själv lagt in en beställning hos Fotokungen.com.
Ni som beställt genom dom, hur funkar dom? Har de bra service om något skulle gå snett tex garantijobb etc.
Ser att även cyberphoto har den inne nu.

Menar du att den finns för leverans nu???
Senast jag kollade var beräknar datum slutet av augusti/början av september.
Jag beställde min på Dustinhome.
 
Kan du inte berätta för oss hur den känns när du får den i handen. Gilllar d7d:an skarpt. Tyvärr är den lite dyr för mig.

Har det kommit någon svenskt recension på d5d:an?

På cyberphoto's hemsida står det att dom ska få in den i slutet av augusti.
 
Ser att det finns ett kit hos Fotokungen med 18-70 och 75-300 optik.
Kitet med telezoomen är ca. 1300 dyrare än det med enbart 18-70.
Är 75-300 värt de extra pengarna, eller är det skräp?
Lutar nog åt att jag avbeställer hos Dustinhome och slängen in en beställning till Fotokungen istället.
Jag vill gärna ha kameran innan jag åker på semester i slutet av augusti.
 
thewalrus skrev:Har det kommit någon svenskt recension på d5d:an?
[/B]

I senaste numret av 'Allt om Digitalfoto' (heter den så?) har dom fått göra ett litet test av den i alla fall - ett uppslag att läsa ungefär.

Bildkvalitetsmässigt verkar den ju vara stort sett identisk med D7D, vilket väl är ett gott betyg. Mycket av funktionerna från 7'an har också följt med, men det blir mer pill i menyer istället för direkta knappar och vred.

/Per
 
Tycker ändå det verkar vara ganska generöst med knappar på d5d om man jämför med t.ex. 350d och d50.

Bra om man slipper småpillet i menyerna!

Enda jag är rädd för är att den ska kännas plastig och liten.
 
- framför allt tycker jag det ska bli spännande att se om den nya 18-70 gluggen kan bli ett accceptabelt lågprisalternativ som normal-zoom. Men det kanske är att vara allt för optimistisk..

Jag tycker det är ganska skralt på den fronten annars; Sigmas 18-50/2,8 verkar fint, men kostar en del och har kanske lite väl kort tele. Tamron 28-70/2,8 går bort för mig, eftersom jag tycker motsvarande 42 mm ger för dålig vidvinkel på en normalzoom.

/Per
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.