Annons

Dupletter i Elements 7

Produkter
(logga in för att koppla)

olof-33

Medlem
Jag har fått ett stort antal kopior på mina foton i Adobe ps elements 7 och förstår inte hur jag ska bli av med dessa utan att skada orginalfotot ellden redigerade kopiqan av fotot. Någon som känner till ett bra och säkert program för borttagningen. Vissa foton har fått upptill 4-5 kopior. Jag har även använt andra program som t ex picasa.

Jag har fått ett stort antal kopior på mina foton i Adobe ps elements 7 och förstår inte hur jag ska bli av med dessa utan att skada orginalfotot ellden redigerade kopiqan av fotot. Någon som känner till ett bra och säkert program för borttagningen. Vissa foton har fått upptill 4-5 kopior. Jag har även använt andra program som t ex picasa.

Är det redigeringar som skapat dubletten? Alltså att varje kopia är en liten variation. Eller är det exakt samma bild som du läst in flera gånger?

Den funktionen som (kanske) kan lösa det hela är att arbeta med högar. Dvs många liknande bilder ligger i en gemensam "hög". Elements kan föreslå högar när bilderna ser väldigt lika ut (finns i Redigera-menyn) samt när du bildbehandlar en bild så ska den automatiskt grupperas som en hög ihop med originalet. Så är det tänkt att funka i alla fall.

Kanske någon annan har tid att svara längre och mer detaljerat?

Den bild jag redigerat ligger tillsammans med orginalet i en hög. Men dessutom finns 2-3 ytterligare bilder som är kopior av orginalet. Dessa bilder är inte taggade med någon nyckelordstagg utan är omarkerade. Återkommer med förhoppningar att någon annan varit utsatt för samma problem och lyckats fixa det.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto