ANNONS
Annons

Dual Photography

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är en rätt häftig sak de har lyckats få fram, men rätt logisk när man tänker på det. Tar man dessutom samman det här med den länken jag postade för någon vecka sen om light field photography så börjar man se vilken utveckling som pågår.

Light Field tycker jag personligen är lite häftigare då man i efterhand kan välja fler parametrar, men den här tekniken har ju definitivt sitt användsområde om den bara kan göras snabb nog.

Verkar ju inte direkt vara något man går omkring på stan med.
 
Damocles skrev:
Det är en rätt häftig sak de har lyckats få fram, men rätt logisk när man tänker på det. Tar man dessutom samman det här med den länken jag postade för någon vecka sen om light field photography så börjar man se vilken utveckling som pågår.

Light Field tycker jag personligen är lite häftigare då man i efterhand kan välja fler parametrar, men den här tekniken har ju definitivt sitt användsområde om den bara kan göras snabb nog.

Verkar ju inte direkt vara något man går omkring på stan med.

Japp, håller definitivt med. Light field verkar betydligt "enklare" att anpassa till konsumentkameror. Skulle vara intressant att se vad det sitter för teknik i digitalkamerorna om 10 år... Men samtidigt som man fashineras av detta kan jag tänka mig att speciellt Lightfield-tekniken förtar lite av nöjet med fotograferingen.
 
Light-field ligger ju längre in i framtiden om man ska få en användbar upplösning då varje sensorpunkt i princip måste ha samma upplösning som en kamera har idag. Även om tekniken samtidigt är så enkel att det finns en fungerande prototyp.

Dual å andra sidan går att göra idag utan större problem, frågan är snarare applikationen av den.
Sedan finns ju fortfarande problem med hur det ska anpassas så man täcker upp även de sidor av objektet som inte syns av båda enheterna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.