Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
DSLR-ägare, vad har ni för kompaktkameror?
- Trådstartare John Dow
- Start datum
Hans William
Aktiv medlem
Nyligen köpt Canon A620 en bra kamera för priset,Sedan tidigare en Minolta G400 vilken är lite mindre än A620, men får ses som en solskens kamera, den hittar inte focus i dåligt ljus.
Fläsk-Tarzan
Aktiv medlem
Jag har en Konica Minolta G600 som komlement till min Nikon D100. G 600 är robust och har en snabb uppstartstid och reagerar snabbt i övrigt. Har haft den i 1½ år nu.6 miljoner pixlar räcker länge.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Hmm, Hexar AF & RF är nog sä nära jag kommer kompakt..
Zoso
Aktiv medlem
Powershooter skrev:
Har ingen men vill ha en Richo GR Digital. http://www.carllamm.se/contentFiles/10819/PRODUCTPDF/Broschyr Ricoh Caplio GR Digital_eng .pdf
Jo jag vill ha den Den väcker ett väldigt ha-begär den där gobiten.
Christer1
Aktiv medlem
Canon S70 i RAW bästa skjortfickskameran
Jag har uppgraderat min andrakamera till S70 och jag får förstklassiga bilder ur den som många inte kan skilja från dom tagna med min 20D och hygglig 2,8 optik.
Jag kör ALLTID RAW med den och kan ta bilder i 400 ISO som kan stretchas 3CV d.v.s. till motsvarande 3200 ISO med mycket liten kvalitetsförlust tack vare att jag använder Noisewares Pro Plugin 4.01 som har en fantastisk kombinerad tvätt och skäpefunktion att applicera på bilder i 16-bitsmode från RAW till färdig JPG8-bild. Personansikten på en konverterad JPG-bild kan se ut som om dom har fläcktyfus före behandlingen och efter är ansiktena lena men inte plastiga trots att bilden kan ha varit underexponerad med 3CV.
Jag använder min 20D mindre och mindre och S70:an mer och mer. Jag är nästan nykär i den.
Titta på denna bild tagen under föreställningen på operan i Las Palmas. Den är tagen utan blixt och med allt ljud avstängt (vilket inte går att göra med 20D). Folk märker inte när man tar bilder och förblir då naturliga.
Det går att köra 3 snabbilder i RAW innan kameran måste ta igen sig för att skriva till minne.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/647307.htm
Den här bilden är inte speciellt underexponerad, den är tagen med 1/25sek ISO400 och 2,8
Christer
Jag har uppgraderat min andrakamera till S70 och jag får förstklassiga bilder ur den som många inte kan skilja från dom tagna med min 20D och hygglig 2,8 optik.
Jag kör ALLTID RAW med den och kan ta bilder i 400 ISO som kan stretchas 3CV d.v.s. till motsvarande 3200 ISO med mycket liten kvalitetsförlust tack vare att jag använder Noisewares Pro Plugin 4.01 som har en fantastisk kombinerad tvätt och skäpefunktion att applicera på bilder i 16-bitsmode från RAW till färdig JPG8-bild. Personansikten på en konverterad JPG-bild kan se ut som om dom har fläcktyfus före behandlingen och efter är ansiktena lena men inte plastiga trots att bilden kan ha varit underexponerad med 3CV.
Jag använder min 20D mindre och mindre och S70:an mer och mer. Jag är nästan nykär i den.
Titta på denna bild tagen under föreställningen på operan i Las Palmas. Den är tagen utan blixt och med allt ljud avstängt (vilket inte går att göra med 20D). Folk märker inte när man tar bilder och förblir då naturliga.
Det går att köra 3 snabbilder i RAW innan kameran måste ta igen sig för att skriva till minne.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/647307.htm
Den här bilden är inte speciellt underexponerad, den är tagen med 1/25sek ISO400 och 2,8
Christer