Kan vara ok för drönare men för exakt positionering för utsättning av byggnader eller övrigt vet jag att noggrannhet är lägre börjar redan märkas i mellan Sverige.
Ofta fungerar drönare med 7 satelliter men om du hamnar i GPS skugga så kan den fungerar sämre eller störtar
Det som påverkas vid Fotografering är ju att den kan flyttat runnt lite
Vidhåller bestämt att 6-8 motorer är att föredra
Se på utrustning som används vid filminspelning
För TV de kostar väl mellan 80-150t
Men går att bygga för ca 10-20% av den kostaden samt att man kan använda befintliga kameran om drönare konstruktion för den vikten
Har haft problem med att data uppgifter på upplösningen ej stämmer med verkligheten
Är det samma på DJ2
Jag köpte en med 8 Mp var 2 i verkligheten får
Försöka komma åt RAV fil som sensor har
Före JPG komprimerad
När jag började fundera på drönare för länge sedan så mötte jag en drönarflygare på fotomässan som visade upp sina stora hemmabyggen o han menade på att det var svårt att flyga o dom hade en som skötte kameran, den andra styrde drönaren. Dom tog som minimum 30000 kr för ett uppdrag.
På den tiden fanns bara gopro o deras drönare var inget att höja till skyarna om man inte gillar krökta suddiga hörn.
Jag väntade några år o så kom phantom 3 en helt ok kamera lite suddig men skapligt skarp över hela bilden o lade man ner lite tid på skärpningen så funkar den helt ok även till foto. Jag var snubblande nära att köpa en stor maskin med fler propellrarän DJI men är oerhört tacksam att jag inte gjorde det. För dom är helt enkelt för stora, låter för mycket folk har redan drönarfobi.
Med tanke på hur bra gimbalen är på min nya phantom 4 pro version 2.0 så är jag tveksam till att en stor maskin är bättre, jag kan ta kvällsbilder på iso 100 som är skarpa med den. Visst stora drönare kan du ibland flyga hem även om en motor skulle stanna o vissa har fallskärmar som löser ut om drönaren får slagsida.
Har för mig att jag läst att det även skulle gå att kunna fixa till andra drönare oxå.
Vet flera som kört dessa stora promaskiner som sålt bort dom o kör med DJI istället. Sysslar du med film så ska det mycket till att en bättre DJI inte räcker till.
Jag flyger rätt mycket i skärgården har flugit i så kraftig vind att jag var tvungen att sicksacka för att få hem den o sänka höjden. Då hade jag problemet att propellrarna syntes men eftersom jag tog foto så var det enkelt att fixa. Har inte fått min nya phantom 4 att visa propellrarna ännu i bilden men har nog inte flugit i samma kraftiga vind.
Undviker det men i fallet ovan så var det tvunget.
Vet inte vad du pratar om upplösningen men du har helt fel där. Har ens DJI släppt en drönare med 8 mp? Oavett du måste dribblat med inställningarna o sänkt upplösningen själv.
Jag har sett filmer på youtube som är tagna med stora hemmabyggen, i många av fallen är det hackigt stötigt värre på filmen. Jag köper gärna en ännu mindre än phantom 4 tex en spark om den kommer med en bra kamera med tillräckligt mycket vidvinkel typ 20-24mm. Fast jag är tveksam att dom klarar av kvällsbilder lika bra som ph4 pro 2.0
Jag gick på dagskurs på pitchup i göteborg för att lära mig flyga o regler etc. Själva flygningen är rätt enkel om man har en plan på var man startar o landar samt har rekat o kollat av terrängen. Fast det var lite mer sport med dom förra drönarna som inte hade varning för föremål ivägen etc. Dagens är som bilen när man ska backa.Backvarnare på alla sidor.