Annons

Domke eller Newswear?

Produkter
(logga in för att koppla)

Benjamin Andréasson

Aktiv medlem
Sitter just nu och funderar på vad som är bäst. Domkes bälte eller Newswears bälte. Vill gärna veta för- och nackdelar med dom.

Någon som har någon erfarenhet av något av systemen?

Mvh
Benjamin

Tjena!
Jag har erfarenhet av båda, hade länge domke men bytte i somras till Newswear av den anledningen att väskorna är aningen mer stoppade, det finns fickor på dem som man kan stoppa t.ex. minneskort i samt det faktum att jag det bälte jag köpte var betydligt kraftigare än Domkes och därför inte viker sig lika lätt -något som man är ganska tacksam för när man har hela bältet fullt av grejer.

Egentligen är det inte själva påsarna som är det viktiga för mig -Domkes påsar är aningen rymligare än Newswears t.ex. utan det är mest bältet, men fickorna blev liksom pricken över i.

/Daniel

Hej!

Jag använder Domkeväskor i jobbet, men jag valde inte domkes bälte för det verkade alldeles för tunt. Istället köpte jag det här bältet: http://www.militaryshop.se/produktdel.cgi?pid=37 som är vadderat och väldigt vridstyvt så det håller formen perfekt fastän jag har lastat på mig ett par ljusstarka zoomar mm. och det avlastar dessutom tyngden över hela midjan, så det känns inte så tungt.

Mvh

Patrik

Snor denna tråd lite om man slänger in lowepros street&field då är det bättre än någon av dom ovanståeende,

Robin Gyllander skrev:
Snor denna tråd lite om man slänger in lowepros street&field då är det bättre än någon av dom ovanståeende,

Det blev Newswear för mig och jag är riktigt nöjd. Fördelen är att väskorna är lite med vaderade än Domkes liknande. Lowepros variant är lite bökigare enligt mig.

/B.

Benjamin Andréasson skrev:
Det blev Newswear för mig och jag är riktigt nöjd. Fördelen är att väskorna är lite med vaderade än Domkes liknande. Lowepros variant är lite bökigare enligt mig.

/B.

Vart finns dom?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar