Annons

Dom nya objektiven

Produkter
(logga in för att koppla)

KennethF

Aktiv medlem
Pentax är nu på gång med en serie nya objektiv bl.a:

DA* 55/1,4
DA 15/4 Limitid
DA* 60-250/4

Enligt dpreview så kommer telezoomen, 60-250/4, till England i slutet av december till ett pris av c:a 900 engelska pund. Vad tror ni att det innebär för oss svenskar? När kommer den hit och till vilket pris i kronor?

Porträtttelet 55/1,4 kanske också kommer i december. Vidvinkeln 15/4 dröjer till i vår. Vidvinkeln tycker jag verkar mycket intressant.

Enligt pressmeddelandet på dpreview så ligger vikten på 1040 g. Och den är 167,5 mm lång. Detta gäller telezoomen 60-250.

Något tung men kort med hänsyn till omfånget.

60-250 och 55:an kommer till "selected dealers" innan jul. Kanske något enstaka exemplar kan hitta till Sverige, om man förbeställer, men det verkar som det är först i januari som det blir full produktion.

kanske kommer tomten med en 55 till mig i år, eller så blir det min "januari" present. Bästa sättet att köpa grejer är att hitta på högtider :D

Jag är nog mest nyfiken på DA*30. Hoppas den blir god och prisvärd, då vi annars kommer vänta för länge.

Jag är nog mest nyfiken på DA*30. Hoppas den blir god och prisvärd, då vi annars kommer vänta för länge.

Jo, men jag har svårt tro den kan bli godare än exempelvis DA 40 Limited för pannkaka är alltid en pannkaka. Och med sylt på så smarrigt.

Förresten så är senaste infon att 60-250 f/4:an kommer till Europa i slutet av November, så lagom till jul. Huruvida Sverige får några exemplar från första sändningen, det vet jag inte. Tillgången lär bli väldigt sparsam i början.

Senast ändrad:
Nu har Scandinavianphoto satt pris på DA* 60-250/4 till 10.995:- kr. Ganska ok tycker jag. Då man, hoppas jag, får ett bra objektiv med ett stort omfång. Tyvärr står det inget om leveransdatum.

Det finns inga uppgifter om de andra objektiven tyvärr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar