Annons

DNG i Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Jag har några DNG flier som jag jobbat med i mitt CS 5. Nu har jag lånat en mac för att testa inför ett eventuellt köp. På den finns bara PS Elements. När jag försöker öppna DNG så öppnas bilden direkt i elemetns och bildstorleken är kanske bara 6 cm i 100%. Bilden heter .dng.tiff eller något sådant i mac. Vad gör jag för fel?

Använder DNG från min Pentax i PSE9 och när jag öppnar en bild så startar Camera RAW först och jag kan göra det som ska göras i den innan jag öppnar bilden och då kommer till vanliga PSE med verktygpaletten och allt.

Visserligen kör jag PC men PSE borde funka lika i MAC men kanske RAW konverterarfunktionen inte är påslagen i den lånade datorn?!

I PSE på pc funkar det klockrent. På mac inte alls. Hurs skår man på raw i elements?

Kolla under Redigera / inställningar / Plug in program där kan Du lägga till olika plugins och Camera RAW är ett sånt, kanske måste göras manuellt på MAC för på PC finns det som sagt automatiskt.

Annars vet jag itne hur Du fixar det då jagingen Mac har att testa på, lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar