ANNONS
Annons

dk-21m till nikon d3100??

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Jag har en nikon d3100 men på grund av att sökaren är för liten blir det svårt att fokusera manuellt. Hade tänkt att köpa en dk-21m sökarförstorare men undrar om den passar på d3100?

Vill nämligen kunna använda billiga gamla nikonobjektiv och då skulle en sökarförstorare kanske underlätta då man måste fokusera manuellt?

// MVH Linnea

Hej igen :).

Tog mig tiden och läste genom en del recensioner på produkten. Och de som skrivit en utförlig recension nämner att skärpan är mycket lättare att hitta med den. Därmed borde det vara lättare att fokusera manuellt.

Om du vill kolla själv så gå in på Fotosidans produktdel och läs recensionerna där, vissa pratar om skärpan.

Lycka till!

Hej igen :).

Tog mig tiden och läste genom en del recensioner på produkten. Och de som skrivit en utförlig recension nämner att skärpan är mycket lättare att hitta med den. Därmed borde det vara lättare att fokusera manuellt.

Om du vill kolla själv så gå in på Fotosidans produktdel och läs recensionerna där, vissa pratar om skärpan.

Lycka till!

Tack! vad snällt att du hjälper mig :D! Har läst om produkten på fotosidan, där sägs det som du säger att det blir lättare att se skärpan, men har för mig att jag även har hört det motsatta eller att det skall finnas andra produkter som mer lämpas för att göra det enklare att fokusera manuellt...Men det verkar som om att den gör det aningen enklare och det är ju alltid något :)

Tack för dina svar! //Linnea

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar