Annons

Distanskurs i digitalbildbehandling

Produkter
(logga in för att koppla)
Även jag har kommit in. Vet dock inte ännu om jag kommer att hinna i höst, men jag ska bestämma mig innan andra antagningen. Dock tror jag att jag kommer vara på tåget.
 
Ännu en kursis! Och precis - ett cs3 måste införskaffas! Nu är bara frågan Education Box eller Student Edition? Lutar åt den första, känns framtidssäkrare med godkänd kommersiell användning (det gäller att ha självförtroende...),ur uppgraderingssynpunkt mm.http://www.mecenat.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=354&categoryid=
Hur får man nu ett giltigt studentkort, är det studentkåren i Jönköping, eller?
Någon som är insatt i detta?
 
bsod skrev:
Hur får man nu ett giltigt studentkort, är det studentkåren i Jönköping, eller?
Någon som är insatt i detta?

Om kursen innefattas av kårobligatoriet (borde den väl göra) så får du förhoppningsvis ett inbetalningskort automatiskt från den kår som ska ta hand om dig.

Om du sedan ska ha ett Mecenatkort eller Studentkortet (eller vad katten det nu heter) beror på kåren du är med i. I Linköping är vi anslutna till Mecenatkortet.

/Linus
 
sinuz skrev:
Om kursen innefattas av kårobligatoriet (borde den väl göra) så får du förhoppningsvis ett inbetalningskort automatiskt från den kår som ska ta hand om dig.

Om du sedan ska ha ett Mecenatkort eller Studentkortet (eller vad katten det nu heter) beror på kåren du är med i. I Linköping är vi anslutna till Mecenatkortet.

/Linus

Jag reder i det med Adobe så att inte studentkåren ska behöva användas. Missförstå mig inte, du måste vara medlem i kåren, det är oblihatoriskt. Men de har mycket att göra runt terminstart och slipper säkert gärna stressa snabbt för 1200 som vill ha ett photoshop bums. (de har fullt upp med de som bor i Jönköping och vill ha rabatt på resor, fest och litteratur).

Fakta kommer til antagna den dagen de får lösenord. I övrigt bör det fungera så här: http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2007/sa-koper-du-billigare-photoshop-om-du-lararestudent
 
Hmm... Tur att jag kollade vad som behövs i form av resurser. Det blir till att bygga en ny dator och skaffa en värre version av PS. Med nytt operativsystem följer att en del äldre favoritprogram troligen inte fungerar och att jag får problem med min filmskanner som fordrar ett sccsi-kort som inte passar i nyare datorer.
Men problem är till för att lösas.
 
Vi kör i CS3 för det känns fräschast. Kursen lär funka i 7:an oxå.

Inte för jag vill sabba din motivering för att uppgradera... ;-)
 
Jag har Win Me och PS 5 LE och en 800 MHz processor och 512 Mb ram i den fasta datorn. Behovet av bättre grejer känns plötsligt akut. Jag lär få behålla den gamla burken för att köra min filmskanner om jag inte får tag på ett sccikort som passar i en pci-kortplats.
Laptopen kör Win Xp pro och har en P III processor och är knappast något alternativ. Håller just på att göra en liten utredning på nätet om vad jag ska köpa för grejer. Det finns en bra datorbutik i Söderhamn som jag också ska konsultera.
 
Lyfter upp den här gamla tråden igen! Antar att det är några fler än mig som skall gå kursen i höst? Ni som redan gått kanske kan ge lite intryck också?
 
Jag gick kursen och tyckte den var bra. Passade också på att köpa ny dator och PS CS3 till studentpris.

Mattias K hade styvt jobb att hinna få alla föreläsningar färdiga i tid, men nu ligger de väl s.a.s. på hyllan. Gör ni alla övningar och håller tidplanen så får ni en mycket god grund att stå på.

Lycka till!
 
Även jag är antagen till höstens kurs, och kommer därmed att ta mina första (och förmodligen sista) högskolepoäng :)
 
Jag sökte och kom med redan förra hösten men gick inte då, och har nu sökt och planerar att köra ikväll istället. Ska läsa det parallellt med juristprogrammet (som jag hoppar på i november) och Gotlands högskolas distanskurs i fotohistoria, så jag är inte hundra än på att jag ska vara med...

Om nån bor i Stockholm så är jag inte främmande för att ta öl med studiekamrater, även om det inte blir på distans... ;)
 
Amaze skrev:
Jag sökte och kom med redan förra hösten men gick inte då, och har nu sökt och planerar att köra ikväll istället. Ska läsa det parallellt med juristprogrammet (som jag hoppar på i november) och Gotlands högskolas distanskurs i fotohistoria, så jag är inte hundra än på att jag ska vara med...

Om nån bor i Stockholm så är jag inte främmande för att ta öl med studiekamrater, även om det inte blir på distans... ;)

Även jag kommer att gå kursen i fotohistoria på distans på högskolan på Gotland. Ska bli intressant även om jag inte är helt obevandrad i ämnet.

Jag tar gärna en öl, men det måste väl bli någon slag virituell öl i så fall.
 
Jag ska också gå, moderskeppets kurs alltså. Har tjuvstartat med en öl redag idag på Cityfesten i Gävle. Ska bli riktigt roligt att få gå kursen, mina första högskolepoäng också.
 
Sir Anselm skrev:
Kul, då är vi några stycken trots allt!
Det är väl dagens underdrift :) Ni lär va tusentals...

Jag gick kursen i höstas och tyckte den var toppen. Kan bara rekommenderas!
Man känner verkligen engagemanget hos Mattias och de andra lärarna.
 
Jag kommer också att gå kursen i höst.

Filurar på om jag skall köpa en engelsk eller en svensk version av CS3?

Vet någon när CS4 är på gång?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.