Annons

Distanskurs i digitalbildbehandling

Produkter
(logga in för att koppla)
henq skrev:
Står inget vad jag kan se om att de räknar in högskolepoäng vid antagningen, bara betyg och högskoleprov.
Hoppas jag har fel :)

Attans, då! Får önska er andra lycka till!

/Anna
(som har lååångt kvar till att doktorera..:)
 
Jag behöva photoshoppa året på mitt senaste högskoleprov från 2000 till 2007... tror ni man får lära sig det på kursen? ;)

Jag behöver alltså gå kursen för att kunna komma in på kursen.
 
Jag kanske borde kommentera. Vi har fått in lite drygt 1300 anmälningar.

Jag sitter just nu i många telefon-konferenser ihop med andra goda pedagoger och ser över möjligheterna. Vilka som vill vara med att hjälpa till med handledning/examination och sådana saker. Det kommer att bli avsevärt fler än 70 platser. Hur många vet jag inte ännu. 1 maj räknar jag med att veta detta.
 
Extra poäng för att komma in i utbildningen

Här kommer lite förslag:

- antal läst Photoshop böcker

- medlem på fotosidan

- antal inlägg i det här trådet
(då ligger jag bra till!)
 
Jag vet lite mer nu idag.

1000 har sökt i första hand. Vi kommer troligen att anta alla som uppfyller behörigheten.

Vi har gjort bedömningen att dessa 1000 inte är de enda i Sverige som vill gå. Så om vi låter den övre halvan (betygsmässigt) få gå nu. Och uppmanar den andra halvan att söka igen i vår, så kommer den petade halvan att bli petade igen, och igen och igen. Tills de ger upp.

Det känns inte bra. Därför tar vi in extra resurser och kickar igång med ett stort gäng.

Troligtvis blir det dock startgrupper. Så alla kommer inte igång 15 augusti. Så att tekniken/handledarna inte får ta en för stor smäll bums.

Det ska bli skoj att samla så många intresserade i ett system. Mycket erfarenhetsutbyte.
 
Bra jobbat Mattias! Tack för ditt engagemang! Jag ser verkligen fram emot att suga in ännu mer photoshop kunskap.
 
Grattis alla, själv får ja läsa upp lite ämnen innan jag kan komma in, svenska o engelska, suck.
hoppas den går ett par terminer.
 
Mrdoderhult skrev:
Grattis alla, själv får ja läsa upp lite ämnen innan jag kan komma in, svenska o engelska, suck.
hoppas den går ett par terminer.

ett par terminer? du klarar det lätt på en termin, ta det på distans, det går hur snabbt som helst även om du jobbar. Det enda som krävs är disciplin, men har man ett mål är det mycket lättare.

Sofia
 
okej men är inte dom kurserna på två terminer st
annas kanske det e lungt o söka in nästa år.
lär ju inte hinna med till den i vår
 
Kanske jag är äldst på kursen? Jag fyller 62 i höst och blev antagen på högskoleprov och arbetslivserfarenhet. Det senare hade jag ju gott om.
 
bildsten skrev:
Kanske jag är äldst på kursen? Jag fyller 62 i höst och blev antagen på högskoleprov och arbetslivserfarenhet. Det senare hade jag ju gott om.

okej men jag har aldrig gjort något högskoleprov.. :)
men lungt, för min del är det bara en kul grej.
det lär ju gå flera tåg.
jag får ju nu tummen ur rxxxxn ock börja läsa svenska o engelska på konvux i höst, o få lite bättre betyg än jag fick i skolan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.