Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Direktbild i datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Hur fort får ni upp den? Bilden alltså. I datorn. När ni fotar med en Sonykamera. Jag testade med A700 och min gamla PowerBook, men har inte gjort om experimentet med min nyare MBP, är det lönt? går det fortare med A850/900? Hur kopplar ni? Går det att få till det trådlöst? Kablar att snubbla över är inte så skoj.

Jag använder min a700 med USB-sladd in i datorn och använder Remote Camera Control. Sedan väljer i Remote Camera Control vilken mapp bilderna ska sparas i. Sedan öppnar jag Bridge och väljer den mapp som jag valde att Remote Camera Control skulle spara i. När jag sedan skjuter en bild så kommer den upp i Bridge.

mvh/Ove

Hur lång tid tar det från skott till bild på skärm? När jag testade tog det för lång tid tyckte jag o så var det det där med USB sladden o datorn... risken att dra ner något i golvet kändes stor, i varje fall när jag fotar modell o hoppar runt i hela studion.

Jag skaffade en HDMI-kabel med minikontakt i ena änden och kopplade den andra till min LCD-tv. Med a550 funkar det helt perfekt, flyttar helt enkelt över allt man ser på kamerans skärm till TVn. Omedelbart när bilden är tagen syns den på TVn.

Ok, det för ju inte över bilden från minneskortet till dator, så det är ju inte riktigt svar på din fråga. Du kanske är ute efter nåt helt annat?

Med just a550:s suveräna LiveView tillsammans med en trådlös utlösare så blev det en perfekt studiolösning för mig där jag även kan komponera bilden för självporträtt. Blir lite grynigt med LV i 52 tum iofs :).. Med MF check-läget är det inget problem med att ställa skärpan manuellt i allafall.

Har ännu inte provat med a850, men kan inte tänka mig annat än att det blir direkt replikering av kamerans lcd-skärm där också, precis som på din a700.

/Mats

Det e ju förstås ett sätt att snabbt visa bilderna...
Någon trådlös lösning?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto