Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digtalkamera-problem jag hava.

Produkter
(logga in för att koppla)

wasteapa

Ny medlem
Jag har lånat en kamera av skolan, men nu har den fått någon knäppa. Man kan ta kort precis som vanligt, fast när man skall kolla på dom, antingen direkt på kameran eller datorn så strejkar det, skitstört. På kameran står det bara Disk Error eller liknande, jag har prövat 6 olika disketter så det är ju uppenbart något fel med kameran, någon som har en aning om vad det är?

ok jag hade en fd90 för ett tag sedan.

prova att formatera disketten i kameran, kolla så att det är 1.44mb disketter.

kontrollera även att diskettstationen i kameran verkligen tar emot disketten.

kolla så det inte skrapar och låter missljud från disketten och kameran.

Min kamera hakade upp sig en gång, då sa den disk error på samtliga disketter.

kolla om något av detta hjälper dig något

Adam

Jag vet ju inte riktigt hur det ska låta, men det låter lite väl högt när den laddar in disketten. Det går ju att lagra på disketten, fast det går inte att kolla på något av det, heller inte på datan, som sagt.

Jag vet att vi hade en kund för inte så länge sedan som hade problemet. Testade att formatera m, fast det hjälpte inte... vi var tvungen att skicka den på rep. Kolla om det dyker upp nån error code eller nåt sånt och besök din närmaste fotobutik och se om dom kan hjälpa dig.

Problemet är ju att det inte är min kamera, det är skolans, så jag har inte tid... T-t-t.

Men någon error-code har jag inte sett maken av?

Hej! har en likadan, och den skall absolut inte låta när du stoppar i disketten. Kolla så ingen lustigkurre stoppat in något i diskettfacket. Endast ett lätt surr skall höras när du exponerat bilden..
Tur kanske att det inte ÄR din kamera...:).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar