Annons

digitalutskrift i sv/v

Produkter
(logga in för att koppla)

homer

Avslutat medlemskap
Jag har bearbetat några av mina bilder i sv/v digitalt, men tyvärr inte lyckat få någon bra utskrift på någon av dessa. De har alltid levererats med tråkiga färgstick. Är det någon av er som har tips på något labb som fixar detta utan färgstick?
Mvh/Jessica

Jag kanske har haft tur, men faktiskt har fotolabo lyckats mycket bra med mina sv/v digitalbilder, tex den sv/v som är i mitt album var över förväntan när den kom från labbetlänk

Har beställt svartvita kopier två gånger över internet och de blev med mina ögon mycket bra. Om jag har förstått det rätt så gäller det att "skrivaren" är kalibrerad. Talade med en fotobutik i Lund som väntade med att "framkalla" svartvita kopior tills "skrivaren" var nykalibrerad.

Jag skulle vilja ha en förstoringsapparat som man kopplar till en dator så man kunde projicera sina digitala bilder på ett fotopapper.

Alla avancerade "mörkrumsinställningar" kunde man gjort innan i PS och sedan blaskat pappret i vanliga kemikalier.

Fasiken vad bra det hade varit!

/Joakim

P.S. Förlåt om jag svävade ut i orelevanta tankar! :)

Om den färdiga bilden görs om till gråskala innan den skickas till labbet, borde detta vara en signal till labbet att den är svartvit och därför borde (jag skriver borde) programvaran i labbet göra gråskalan utan färgstick. Har för mig att jag fått tiollbaka bra svartvita bilder när jag gjort på detta vis.

Mina bilder var omgjorda till gråskala. Det svar jag fick senast (från Crimson) var att eftersom de använder samma papper till sv/v som till färg vid digitala utskrifter, så blir det alltid ett litet färgstick. Att fixa det manuellt med negativ skulle vara ända sättet, enligt dem, att slippa färgstick helt. Tack för tipsen ni som svarat!
/Jessica

Jag kan rekomendera Pro Print i Umeå. www.proprint.se

Där kan du välja att de ska framkalla bilderna "rakt av", altså de gör inga som helst förändningar eller korrigeringar med färgerna. Då borde din bild bli helt svart-vit.

//Eric

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar