Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Digitala förstoringar - Vart?
- Trådstartare lisala
- Start datum
Carl Hellman
Aktiv medlem
vad kostar det ungefär att dra upp en affich och hur blir kvaliten ungefär.
inte så noga med siffror, mest bara nyfiken.
Brejdol
Aktiv medlem
Carl Hellman skrev:
vad kostar det ungefär att dra upp en affich och hur blir kvaliten ungefär.
Inte så noga med siffror, eh? Då måste svaret bli att det är ganska billigt att göra en affisch, och kvalitén är väldigt bra.
Som alltid så måste du ha koll själv om du t.ex. använder Crimsons Lambdautskrifter, eftersom dom inte justerar bildfilen som ett vanligt labb gör, utan bara skriver ut den som den är. Du måste alltså ha koll på färgprofiler, samt se till att bilden innehåller tillräckligt mycket information för att kunna skrivas ut i den storlek du vill ha, interpolering är ju oftast nödvändig vid 50x75 och uppåt.
Crimson tar 190:- för en 100x70, utskriven på deras Lambdaprinter i 200 dpi.
En "handgjord" bild från ett negativ kostar åtminstone 3 ggr så mycket på ett labb...
Brejdol
Aktiv medlem
Brejdol skrev:
Inte så noga med siffror, eh? Då måste svaret bli att det är ganska billigt att göra en affisch, och kvalitén är väldigt bra.
Som alltid så måste du ha koll själv om du t.ex. använder Crimsons Lambdautskrifter, eftersom dom inte justerar bildfilen som ett vanligt labb gör, utan bara skriver ut den som den är. Du måste alltså ha koll på färgprofiler, samt se till att bilden innehåller tillräckligt mycket information för att kunna skrivas ut i den storlek du vill ha, interpolering är ju oftast nödvändig vid 50x75 och uppåt.
Crimson tar 190:- för en 100x70, utskriven på deras Lambdaprinter i 200 dpi.
En "handgjord" bild från ett negativ kostar åtminstone 3 ggr så mycket på ett labb...
Jag ska rätta mig själv: Jag har blivit kontaktad av en medarbetare på Crimson som förklarat för mig att Lambdan är mycket bra på att skala upp bilden alldeles själv samtidigt som den exponerar pappret. Ingen interpolering är nödvändig!