Annons

Digital systemkamera, vilken är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dekorpi

Ny medlem
Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp med att välja en digital systemkamera. jag har kollat på Canon Eos 350D och en Eos 400D. Vilken är bäst?? Tycker det är svårt att veta vilken jag ska välja.

Snälla hjälp =)
 
Av de två är 400D bäst... tittar du på fler så tycker jag att du ska klämma o känna på Pentax båda modeller 100D o 10D.
 
Beror lite på hur mycket "pengar" du kan lägga tycker jag. 350:an börjar krypa ner under 5000 nu om du kan tänka dig att köpa begagnat, jag hade tur att få tag i en för 4500 med kit objektiv och ett par CF-kort strax före jul. Men om du tänker köpa nytt så är 400:an något bättre, lite högre upplösning och lite större skärm bla...
 
En begagnad 350D utan kitobjektiv och lägga mellanskillnaden på bättre optik är nog mitt förslag. Men visst, det är ju alltid tuffare att handla nya prylar :)
 
Okej! Tack för era svar. Jag tänkte köpa en ny kamera. =) Har sparat och äntligen i morgon går jag i mål =)

Känns underbart!

Tror det lutar åt en D400 då =)

Tusen tack för era svar!
 
Damoor skrev:
Köp gärna 50/1,8 istället för 18-55(kit) =D

Inte istället för - möjligen som komplement. Att ha bara ett fast 50 mm som enda objektiv tycker jag är alltför begränsande även om det nu är ljusstartk och skarpt.

Bättre då att börja med kit gluggen och känna sig för vad man behöver. Kankse är en telezoom mer användbar? Eller ett macro? Vem vet? Det är ju individuellt vad man fotar.

Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.