Annons

Digital Photo Professional var hitta?

Produkter
(logga in för att koppla)

North

Aktiv medlem
Alla pratar om hur bra Digital Photo Professional
är, så jag vill prova detta.
Jag har en Eos d30, så jag gick in på canon och laddade ner en uppdatering till programmet så att det skulle funka till d30.
Men var hittar jag själva programmet, jag har letat och letat men hittar bara uppdateringar.
Man får tydligen med det till nyare eos,
jag hittar inget på mina gammla skivor.

Vet någon om man kan få tag på det någonstans?

Hej

Man kan inte ladda ner canons program vad jag sett, utan bara uppdateringar.
Hoppet står till att du känner nån med en nyare 350D , 1D mk2 eller så som kan kopiera den.

Roine

'Uppdateringar' betyr at du må ha ett av følgende program installert på din maskin:

File Viewer Utility 1.1-1.3
EOS Viewer Utility 1.0-1.2
Digital Photo Professional 1.0/1.1/1.5/1.6.0/1.6.1/2.0.1
RAW Image Task 1.2/2.0/2.2

Digital Photo Professional 2.0.3 tankade jag ner för bara nån dag sedan från Canons hemsida. Du tankar ner "uppdateringen" och packar upp den manuellt. Då kan du hitta katalogen ibland det upp-packade. Genom att packa upp det manuellt så kommer du förbi det som kollar att det redan är installerat...

Mvh
Hampus

Sir_Bump skrev:
Digital Photo Professional 2.0.3 tankade jag ner för bara nån dag sedan från Canons hemsida. Du tankar ner "uppdateringen" och packar upp den manuellt. Då kan du hitta katalogen ibland det upp-packade. Genom att packa upp det manuellt så kommer du förbi det som kollar att det redan är installerat...

Mvh
Hampus

Är inte det olagligt ?

Allt går att ladda hem om man inte har dåligt samvete :)

Nu har jag titta igenom licensen, och som jag tolkar den finns det inget som hindrar en att ladda hem DPP och använda det även om man inte redan har en tidigare version.

Olagligt har jag inte funderat över.. Jag har originalskivorna till kameran, men installerar hellre programmet EN gång än o klödda med att uppdatera flera gånger om jag kan undvika det.. =)

Sir_Bump skrev:
Jag har originalskivorna till kameran, men installerar hellre programmet EN gång än o klödda med att uppdatera flera gånger om jag kan undvika det.)
Det är först i sista versionen Digital Photo Professional 2.0.3.7 (DPP) som den blivit bättre än CS och Rawshootern att använda.Äldre versioner var riktigt dåliga.
Så du missar den bästa RAW-editeraren genom att inte uppdatera.

Sir_Bump skrev:

Mvh
Hampus

Hur packa upp manuellt,jag fick en exe-fil, går den och packa upp manuellt

North skrev:
Hur packa upp manuellt,jag fick en exe-fil, går den och packa upp manuellt

Packa upp filen du laddade ned (kn590.exe) med WinZip (högerklicka och välj "extract to...") till en folder, lämpligtvis på skrivordet. I denna folder hittar du bl a filen DigitalPhotoProfessionalUpdater.exe som du packar upp på samma sätt, lämpligtvis till samma folder (högerklicka och välj "extract to here"). Då kommer du bl a att få en folder som heter Digital Photo Professional, inuti denna finns installationsprogrammet (Setup.exe) som du kör.

(Om du inte redan har WinZip finns det att ladda ner från http://www.winzip.com)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar