drzeto
Medlem
Hej alla! Behöver lite goda råd. Jag har ett projekt som jag tänkt på länge, jag vill scanna in alla gamla bilder jag har sedan början av sextiotalet, både diabilder (ett antal tusen) och svartvita negativ (ännu fler tusen). Jag har ju en scanner för detta, men den är ju ganska gammal (säkert 8-10 år) och säkert inte speciellt modern, men det finns åtminstone automatisk dammborttagning på den..
Nu till min fråga: Skall jag köra med min något långsamma scanner eller skaffa en ny? Kan tänka mig att en del har hänt på denna marknad de senaste 8-10 åren. Skall jag dessutom använda mina nuvarande datorer; en 5 år gammal iMac samt en 3 år gammal Dell XPS "allt i ett skärm". Båda är ca. 24" stora och båda har Photoshop installerat. Eller rekommenderar ni att jag låter bygga en riktig bilddator med en riktigt bra skärm istället?
Jag är kräsen så jag vill ha bra grejor!
Tack på förhand
Nu till min fråga: Skall jag köra med min något långsamma scanner eller skaffa en ny? Kan tänka mig att en del har hänt på denna marknad de senaste 8-10 åren. Skall jag dessutom använda mina nuvarande datorer; en 5 år gammal iMac samt en 3 år gammal Dell XPS "allt i ett skärm". Båda är ca. 24" stora och båda har Photoshop installerat. Eller rekommenderar ni att jag låter bygga en riktig bilddator med en riktigt bra skärm istället?
Jag är kräsen så jag vill ha bra grejor!
Tack på förhand