Annons

Det här med att kommentera modeller...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Många som blir sönderskurna sys ihop igen.Skillnaden med din blindtarm är att där tar man bort något. På brudarna stoppar man i prylar på samma sätt som man gör på en gås
 
kiwawa skrev:
Så, tycker du att man bör komentera det man tycker är fel med en bild???
Måste vara upp till var och en och veta vad man vill;-)

Absolut, man ska kommentera vad man anser vara fel med BILDEN, inte genren. Jag kommenterar inte en skalbaggebild med "Fan va jag hatar alla äckliga slemmiga skalbaggar" utan "Bilden hade varit bättre om skalbaggen inte var så liten...". Ser du skillnaden?
 
bassa skrev:
Många som blir sönderskurna sys ihop igen.Skillnaden med din blindtarm är att där tar man bort något. På brudarna stoppar man i prylar på samma sätt som man gör på en gås

Hmm...du har jämförelser som ingen annan. Men tar man bort lite på nån så kan man väl stoppa till lite på nån annan? ;)
 
recman skrev:
Absolut, man ska kommentera vad man anser vara fel med BILDEN, inte genren. Jag kommenterar inte en skalbaggebild med "Fan va jag hatar alla äckliga slemmiga skalbaggar" utan "Bilden hade varit bättre om skalbaggen inte var så liten...". Ser du skillnaden?
Det är väl BILDEN vi diskuterar och inte genren,som parentes kan jag tillägga att jag till och med gett beröm för bilder i genren som slitzbilderna finns i, så genren har jag inga problem med.Sen ditt första exempel vore ett klart påhopp på person vilket varken FS eller dom flesta av oss medlemmar skulle godta.
Sen det andra exemplet kan man väl också komentera med att"jag hade fått en bättre känsla för bilden om inte skalbaggen fanns under den stora mannens sko".
Och ja, jag ser skillnaden.
 
När jag lade ut http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/201878.htm så anklagades modellen för att vara äcklig, vidrig och ful. En del ville att modellen skulle kastas på bål och andra krävde censur. (Däremot gillade många själva bilden :) )

Det är helt okej, jag lovar, den modellen kommer aldrig att logga in på Fotosidan, läsa och ta illa vid sej...

Hoppas jag inte behöver dra liknelsen längre än så...
 
HDFS) (KGS skrev:
När jag lade ut http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/201878.htm så anklagades modellen för att vara äcklig, vidrig och ful. En del ville att modellen skulle kastas på bål och andra krävde censur. (Däremot gillade många själva bilden :) )

Det är helt okej, jag lovar, den modellen kommer aldrig att logga in på Fotosidan, läsa och ta illa vid sej...

Hoppas jag inte behöver dra liknelsen längre än så...

Det var banne mig det största modellarsel jag sett! :)

/Johan
 
HDFS) (KGS skrev:
När jag lade ut http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/201878.htm så anklagades modellen för att vara äcklig, vidrig och ful. En del ville att modellen skulle kastas på bål och andra krävde censur. (Däremot gillade många själva bilden :) )

Det är helt okej, jag lovar, den modellen kommer aldrig att logga in på Fotosidan, läsa och ta illa vid sej...

Hoppas jag inte behöver dra liknelsen längre än så...
Har det verkligen gått så långt att till och med blodsugarna skaffar implantat;#
 
Det skulle vara mycket intressant att få synpunkter på den här diskussionen från modeller. Jag vet att många är medlemmar på fotosidan och därför blir jag förvånad när det nästan uteslutande är män och bara (såvitt känt) fotografer som uttalar sig. Att det är många plumpiga rader som slinker iväg är mindre förvånande, tyvärr. Uttryck som "brudar som stoppar in.." och följande är en favorit - troligen blivande klassiker; "Man kan väl förstora brösten ,till meloner i fotoshop,i stället för att skära sönder tjejerna. Båda sätten är ju fejk" hmm .. det är ju generöst tänkt. Det inlägget blir nog inte nominerat till purlitzer priset i vart fall. OK, kom igen nu modeller. Vad tycker ni? Får jag berömma en bild med orden; Snygga bröst! Jag gjorde det i en tråd lite längre ner här i forumet med syfte att få igång en debatt. Alltså med samtliga inblandade parter. Nu är det kanske läge?

Bästa,

Anders
 
Om man inte inser vad problemet är med
"Slitz" bilder, har man missat mycket
om hur verkligheten är i samhället. Både
ur manligt och kvinnligt perspektiv.


(Ej modell)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.