Annons

Det blev ingen digitalkamera..

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har du helt rätt i Susanne! Så här tre månader senare kan jag säga att det gick mycket bättre med diafilmen i 120-format. =)

Tyvärr var den ganska mycket dyrare att framkalla, så jag fortsätter med negativ färgfilm och Fujicolor Pro 160S har blivit lite av en favorit.

Har även fått tag på några äldre kameror för 120-format, Agfa Click och Agfa Clack, så nu experimenterar jag rätt friskt med dem. Men visst har jag alltid en Holga med mig när jag sticker ut och fotar. ;)

Länge sedan det blev något skrivet i denna tråd!

Senaste nytt är ett samarbete med Lena Källberg som också använder Holgan som redskap. Vi gjorde på det viset att vi dubbelexponerade en rulle, Lena först, sedan skickade hon rullen över till mig, så jag körde den en gång till.

Såhär blev resultatet: http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=254248

Jättebra idé som jag absolut ska testa... påminner om det man gjorde som liten där man skrev en mening vek ihop papperet och nästa fick skriva en ny mening för att få fram en historia. :eek:)

Nu ska jag njuta av era bilder!

Hej Susanne!

Jag kan rekommendera ett "filmswap"! Om nu Holgan annars är oberäknelig och ständigt levererar överraskningar, så pröva att dubbelexponera en rulle med någon! :) Det som är knepigt är ju förstås att rulla tillbaka filmen på en tomspole i totalt beckmörker.. Jag höll på en bra stund förrän jag fick till det, men övning ger färdighet!

Johan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto