Annons

Det är såhär.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonfreak

Ny medlem
Det är såhär att jag är rätt ny innom denna branschen. För några månader sedan fick jag en Nikon d40x av min far jag blev riktigt glad och började fota dirket när batteriet var färdig laddat! :)
Min pappa tyckte att vissa bilder var sevärda. Han vill att jag ska jobba vidare med detta och då undrar jag om jag kan få lite fototips. Jag gillar mest att fotografera natur och djur, porträtt är inte riktigt min grej. Jag skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna ge mej lite tips :)

Finns massor med artiklar här på sidan. Kolla i menyn under FS-loggon.

Kolla där och fråga sedan om det är något du inte förstår.

Finns artiklar för både nybörjare och lite mer avancerade.

Lycka till med fotandet!

Titta på bilder här på FS. Lägg up lite egna bilder. (Förvänta dig dock inte en drös kritikkommentarer för det, många tycker det kommenteras alldeles för lite här.) Läs andras kommentarer på bilder. Man lär av andras lyckträffar och misstag. Kommentera andras bilder. Man lär sig jättemycket av att sätta ord på sina egna tankar om andras bilder. Läs artiklarna här på FS. Där finns jättemycket samlade specialkunskaper.

Det är mitt tips till hur du finner den lärdom denna sida är full av. Det finns nästan ingen anledning att efterfråga specifika tips här i forumet.

/jer.

Fota, fota, fota. Läs i forumen, läs böcker, läs andras kommentarer, lägg upp egna kritikbilder. våga kommentera andras bilder (det lär man sig massor av).

Lycka till!

Mvh.Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar