Tammy skrev:
Misstro, avund, jante och gud vet allt som skrivs här, är ni så säkra på att det ni säger stämmer med verkligheten?
Känns ju oerhört sorgligt att man inte kan få fråga en fråga utan att bli anklagad för att misstro eller vara konspiratorisk.
Jag håller helt med dig Tammy. Jag själv känner visserligen en viss misstro mot DHS men jag är varken avundsjuk eller jantesmittad vad jag vet?
Att delta och vara intresserad av vad som händer med sidan är nåt helt annat. Det kan knorras och gnällas hur mycket som helst bara kverulansen kommer från "rätt håll" sas. Jättetrist!
Dåliga bilder, fel motiv, fel pool, fel kommentar, för mycket bilder, för lite kommentarer och för låg ambitionsnivå hos många fotografer osv. A never-ending story.
Allt det där kan det ältas om till max utan att vare sig jante eller avundsjukan varit på tapeten minsann. Jag har väldigt svårt att vara tyst, särskilt som det är väldigt få andra härinne som orkar bry sig verkar det som?
Avundsjuka och jante är inget annat än vulgära "slag under bältet" i debatten som jag ser det. Oschysst och ovärdigt liksom. Jag menar hur ska man kunna bevisa att man inte är avundsjuk att man inte är jante? Svårt - ja omöjligt?
När tom du Tammy - du som har blivit tillfrågad om du vill vara med känner dig träffad.
I ditt fall måste väl ändå avund-jante te sig helt fel? Inget annat än dumma glåpord men såklart knappast nåt man vill höra från sina kollegor på fotosidan!
Dessutom. Paddamm ... så har jag mina högst personliga teorier om exakt var avundsjukan på siten håller hus, det kan jag se på min GPS - så det så! (c; Diskretion hedersak men inte finns den hemma hos dig iaf Tammy så mycket kan jag säga! (C;
Nä, man ska hålla flabben och inte yttra sig kanske? Nån nämnde politik tidigare i tråden. Javisst, allt är politik i stort sett och att plantera jantesnacket påminner om den sk. "omvända bevisbördan". Den som finns på en del håll i världen. "-Kan du bevisa att du inte är avundsjuk, kan du det va va?"
Är det så vi vill ha det på sidan - Munkavle på? Jag tycker inte det! Till alla här på siten; Var glada när debatten härinne är levande och ffa.dra er inte för att själva ta till orda. Ju fler som tycker till desto bättre men visst ja - Vi ska ju hinna fotografera oxo - Tänkte inte på det!! Fridens! JANNE