dJb skrev:
Nja.. man ska väl inte dra för stora växlar på just det. Att jag plockade bort bilden var nog mer en stundens ingivelse. Jag var på lite dåligt humör av andra orsaker hehe
Men samtidigt så får jag känslan att en bild som inte får nån respons inte riktigt lever upp till mina egna förväntningar så det är ju en kritik i sig.
När det gäller DHS så skulle jag gärna se att kritiken som kommer fram i de här trådarna också hamnar som bildkritik. Det har talats om gärsgårdsfotografer och Cartier-Bresson-copy-cats. Rätt hårda ord egentligen vilket är helt okej utifrån tanken med DHS. De som har valt att tacka ja bör tåla verkligt svidande kritik och därför tycker jag alla hugade kritiker bör ta tillfället i akt och sätta igång och såga.
/David, som är hyfsat mosig efter nästan ett dygn på tåg i sittplats och med kattbur.
Ja, kanske har du rätt David ang att en bild som inte får någon respons?!
Ja, ang kritik på bilderna som tagits upp flertal ggr i dessa trådar i forumen, för det har ju trots allt vart många trådar ang det här med dålig kritik, dålig kvalité på kommentarerna m.m.
Så kan jag konstatera nu iaf att den har iaf inte förändrats inom DHS, och ej heller medlemmarna emellan, kan vara någon där som sticker ut, men dom är få. Annars låter det som det alltid låtit på FS
) Lite underligt trots allt..!
Själv anser jag att var och en måste få kommentera just så som den känner.
Och nog tusan tycker jag som du att man får nog allt tåla svidande kritik i DHS, om den är befogad först och främst, vilket ingen egentligen kan vara rätt man att säga,- då vi aldrig ens vet vad fotografen ville uppnå, utan vi kan bara gissa oss till det.
Men bilder för mig som ska ligga i den högre skolan, dom ska tycker jag hålla en högre klass -iaf när jag jag läser alla kriterier. Eller jag förväntar mig att här finns det finfina bilder, för dessa är inbjudna för att dom uppfyller kriterierna.
Kanske är det dumt att förvänta sig det? Vad säger du David?
Man vill se bilder som sätter sig, bilder som berör, omskakar en, ruskar tag och fångar betraktaren, jag vill minnas de bilder jag ser där, åtminstone ha en önskan att jag fångas så totalt av en bild att jag aldrig, aldrig någonsin glömmer den.
Bara min personliga åsikt och kanske blir det så småningom, finns ju en del sköna där redan
)
Mvh Tammy