Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
Nemesis
Aktiv medlem
Usch, har haft missflyt med min bild.
Har haft svårt att få till något med min analys, till slut fick jag en idé om att fota ett terrarium med sköldpaddor eller liknande. Hade tänkt att fota i helgen men det blev inte av.
Sedan så tänkte jag fota igår, på sjöfartsmuséets akvarium, men det var stängt måndagar.
Fick tid att ta mig dit idag, då var större delen av akvariet stängt för renovering, inga terrarium!
Så jag kommer faktiskt att leta efter en gammal bild, ingen bra lösning men bättre det än inget...
Har haft svårt att få till något med min analys, till slut fick jag en idé om att fota ett terrarium med sköldpaddor eller liknande. Hade tänkt att fota i helgen men det blev inte av.
Sedan så tänkte jag fota igår, på sjöfartsmuséets akvarium, men det var stängt måndagar.
Fick tid att ta mig dit idag, då var större delen av akvariet stängt för renovering, inga terrarium!
Så jag kommer faktiskt att leta efter en gammal bild, ingen bra lösning men bättre det än inget...
AnWi
Aktiv medlem
Lok skrev:
Ja hur gör vi, ska paren som är klara såhär långt posta ursprungsbilderna eller vänta in så att alla är med? Är ju klart roligare om alla är i fas, men samtidigt är ju spänningen av att se originalet på topp!
När alla i laget har publicerat sin bild kan man visa originalen. Var och en väljer sedan om man vill vänta tills alla är klara innan man tittar.
Det enda som är viktigt är att man är i fas i sitt lag/par.
Anders
AnWi
Aktiv medlem
En liten småsak.
När ni lägger ut länken till er skapelse, tänk då på att länken skall fungera för alla andra. Om man tittar i sina album och skapar en länk till bilden därifrån fungerar det endast för den som skapat bilden.
Leta i stället fram din bild under rubriken Bilder eller Fotografer och kopiera den bildlänken i stället.
Detta är inte helt uppenbart för den som gör "felet" då det bara uppträder för alla andra.
Att det fungerar på detta sätt beror på hur Fotosidan.se är uppbyggd och för att man inte skall kunna redigera andras bilder.
Om texten "member" återfinns i URLen fungerar det inte för de andra. Då tittar man i sitt eget album.
Anders
När ni lägger ut länken till er skapelse, tänk då på att länken skall fungera för alla andra. Om man tittar i sina album och skapar en länk till bilden därifrån fungerar det endast för den som skapat bilden.
Leta i stället fram din bild under rubriken Bilder eller Fotografer och kopiera den bildlänken i stället.
Detta är inte helt uppenbart för den som gör "felet" då det bara uppträder för alla andra.
Att det fungerar på detta sätt beror på hur Fotosidan.se är uppbyggd och för att man inte skall kunna redigera andras bilder.
Om texten "member" återfinns i URLen fungerar det inte för de andra. Då tittar man i sitt eget album.
Anders
AnWi
Aktiv medlem
Re: Im in
Så trevligt Marcus.
Hjärtligt välkommen.
DAB-värden
Anders
Ulq skrev:
Eric pratar så gott om dethär så jag måste bara hänga med =)
Så trevligt Marcus.
Hjärtligt välkommen.
DAB-värden
Anders
Torun
Aktiv medlem
Har nu sett bilden Daniel analyserade åt mig. Samtal på distans ja, att det kunde vara såhär dök aldrig upp i mitt huvud!
En sak som jag har saknat i den här tråden är lite reflektioner när vi har fått se bilderna som analyserades. Undrar ju t ex vad Daniel tänkte när han såg bilden av pilvallen! Men kanske blir det för mycket inlägg då?
En sak som jag har saknat i den här tråden är lite reflektioner när vi har fått se bilderna som analyserades. Undrar ju t ex vad Daniel tänkte när han såg bilden av pilvallen! Men kanske blir det för mycket inlägg då?
AnWi
Aktiv medlem
infra skrev:
mycket bra att du sa det anders
jag har nu uppdaterat med en länk till min bild jag tog från galleriet.. hoppas det är ok
Ja Daniel, nu blev det rätt.
Det är som sagt lätt att glömma bort eftersom det inte blir uppenbart för den som skapar länken.
DAB-värden
Anders
frehan
Aktiv medlem
Autorun skrev:
Jag saknar också reflektioner/diskussioner av bilderna och analyserna.
Ett alternativ är att "öppna" omgångstråden för diskussion efter att alla har levererat sina bilder.
/Fredrik
AnWi
Aktiv medlem
frehan skrev:
Jag saknar också reflektioner/diskussioner av bilderna och analyserna.
Ett alternativ är att "öppna" omgångstråden för diskussion efter att alla har levererat sina bilder.
/Fredrik
Jag missade dessa rader som Torun skrev, bra att du tog upp det Fredrik. Tror nog det är bäst att ta de diskussionerna i denna tråd så att alla ser dem men jag är lyhörd för idéer. Det är alltid kul att diskutera "hur" och "varför". Ibland görs det direkt i bildens kommentar men det nog roligare att skriva här där alla ser.
DAB-värden
Anders