Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
Jag har funderat en del...
över reglerna, som jag ombetts göra, men finner Kenneths steg-för-steg-beskrivning i början av tråden helt förträfflig. Läser man denna enda sida står allting solklart beskrivet utom sådana, sent påkomna, lösningar som hur man grupperar lagen när antalet ej är jämnt delbart med 2.
Eftersom behovet ej funnits att rucka på ursprungsidéerna ser jag ingen anledning till ytterligare en regelbeskrivning, om något är oklart kan vi diskutera det direkt här i tråden i stället.
DAB-värden
Anders
P.S. Än finns tid att anmäla sig. D.S.
över reglerna, som jag ombetts göra, men finner Kenneths steg-för-steg-beskrivning i början av tråden helt förträfflig. Läser man denna enda sida står allting solklart beskrivet utom sådana, sent påkomna, lösningar som hur man grupperar lagen när antalet ej är jämnt delbart med 2.
Eftersom behovet ej funnits att rucka på ursprungsidéerna ser jag ingen anledning till ytterligare en regelbeskrivning, om något är oklart kan vi diskutera det direkt här i tråden i stället.
DAB-värden
Anders
P.S. Än finns tid att anmäla sig. D.S.
cecber
Aktiv medlem
Se reglerna som riktlinjer, de kommer aldrig följas till punkt och pricka och det måste vara okej eftersom vi gör detta för att det är kul : ) Om vi skriver nya regler kommer det snart nog vara så att inte heller dessa efterlevs och då får vi skriva om reglerna igen osv. Nej, bättre då att vi var och en ibland läser igeonom ursprungsidéerna för att fräscha upp minnet om vad som gäller.
Autorun skrev:
Är väl min tur att säga Jaja nu då.
Kan konstatera att flera av förra omgångens analyser inte följde dessa riktlinjer, inklusive min egen. Nu har vi fått en påminnelse om vad som gäller och det är väl bra. Dags att börja leta bild nu.
AnWi
Aktiv medlem
Ja då drar vi igång.
Nu har jag valt ut en bild och skrivit min analys.
Lagslumpningen är klar och en ny tråd är skapad. Så det är bara att sätta fart.
Det borde vara lättare nu, med fler ljusa timmar och åtminstonde jag blir gladare av vårljuset och ljudet av alla fåglar.
Lycka till allesammans
DAB-värden
Anders
Nu har jag valt ut en bild och skrivit min analys.
Lagslumpningen är klar och en ny tråd är skapad. Så det är bara att sätta fart.
Det borde vara lättare nu, med fler ljusa timmar och åtminstonde jag blir gladare av vårljuset och ljudet av alla fåglar.
Lycka till allesammans
DAB-värden
Anders
AnWi
Aktiv medlem
cecber skrev:
Se reglerna som riktlinjer, de kommer aldrig följas till punkt och pricka och det måste vara okej eftersom vi gör detta för att det är kul : ) Om vi skriver nya regler kommer det snart nog vara så att inte heller dessa efterlevs och då får vi skriva om reglerna igen osv. Nej, bättre då att vi var och en ibland läser igeonom ursprungsidéerna för att fräscha upp minnet om vad som gäller.
Bra kommentar Cecilia.
Just dethär att reglerna skall tas som riktlinjer, i synnerhet vid framställande av den egna bilden. Vi har sett prov på inomhusbilder som väl matchat en naturanalys.
De saker man bör hålla på är att inte fördröja inlämnandet av analysen, då försvinner dyrbar tid hos lagkamraten.
Det är inte lika strikt med deadline. Det är viktigare att det blir en bild, men för att alla skall hinna kommentera får det inte dra ut för mycket på tiden. Någon dag eller så kan vi oftast stå ut med.
DAB-värden
Anders
Torun
Aktiv medlem
Ja du Anders - kanske skrämde jag slag på Daniel. Hoppas jag inte gjort det för svårt. Han får väl lämna in en protest i så fall)) Eller så sitter han och klurar på något knepigt värre åt mig...
Vi är fler som sitter och väntar på våra analyser. Det är det mest spännande momentet här tycker jag. Att läsa partnerns analys. Innan den är läst känns det som stiltje i skallen.
Torun
Vi är fler som sitter och väntar på våra analyser. Det är det mest spännande momentet här tycker jag. Att läsa partnerns analys. Innan den är läst känns det som stiltje i skallen.
Torun
AnWi
Aktiv medlem
Lok skrev:
Min analys är nu uppe, beklagar dröjsmålet
Riktigt spännande det här, har redan lite uppslag men ska sätta mig ner ikväll och gnugga geniknölarna på allvar.
Det är ingen fara Eric, vi brukar stöta på lite försiktigt när det är tyst för länge. Någon dag skapar ingen panik...
Men! Var bor du???
Där jag bor (i Norrköping) var det ganska länge sedan vi kände kyla långt in i märgen.
Jag har nog bilder på lager som passar in på analysen men får någ åstadkomma något väldigt kreativt för att få ihop till din analys.
Jag har inte kastat in handduken än men uj, uj, uj.
Anders
Nemesis
Aktiv medlem
Vevo skrev:
Och jag har lagt upp till Peter (kom igen nu Peter var är min analys hojtar en ivrig Ove)
Min analys är upplagd, du får hojta till om det är för enkelt
Din analys var inte helt enkel, får grunna ett tag på den - skall bli kul...
EDIT: Efter jag lagt upp min analys läste jag de andra analyserna och konstaterar att vi är två "märgfrysare"
Senast ändrad:
Lok
Aktiv medlem
AnWi skrev:
Det är ingen fara Eric, vi brukar stöta på lite försiktigt när det är tyst för länge. Någon dag skapar ingen panik...
Men! Var bor du???
Där jag bor (i Norrköping) var det ganska länge sedan vi kände kyla långt in i märgen.
Jag har nog bilder på lager som passar in på analysen men får någ åstadkomma något väldigt kreativt för att få ihop till din analys.
Jag har inte kastat in handduken än men uj, uj, uj.
Anders
Haha, här i Härnösand är det fortfarande i viss mån vitt på marken så jag antar att man blir lite skadad av det. Verkar som att mina analyser blir ofrivilligt kluriga hur jag än gör men det bjuder jag på