Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ju lite synd att det tog slut med kreativiteten, men din tänkta bild var ju rätt så rätt. Jag postar bilden så du får se "originalet".
Bättre lycka nästa gång.
Här finns inga sura miner, det är fler än du som lämnat Walk Over i den här "övningen" ;0)

mvh/Ove

Emil: Du får väl kommentera alla bilder utfrån hur du tycker man skapat bilden från analysen. Det är väldigt lärorikt bara det.

Näpp, nu blir det sängen.

mvh/Ove

ursäktar också att min blev lite sen.. total feltolkning av analysen gjorde att jag snabbt fick byta idé.

Detta var skitkul enda jag missa var att den låg i kategorin landskap, nattbild så det blev lite fel med det men nu vet man till nästa gång =)

Om nu Lennie är bortrest kanske det är lika bra att jag lägger upp bilden jag analysert att så får vi kanske en senare uppdatering av Lennie när han är tillbaka?

Nemesis skrev:
Om nu Lennie är bortrest kanske det är lika bra att jag lägger upp bilden jag analysert att så får vi kanske en senare uppdatering av Lennie när han är tillbaka?

Gör det!

Nog för jag trodde Internet fungerade även i USA :)

Daniel. Jag är så nyfiken på bilden du utgick ifrån när du skrev den analys.

Anders

Jag har just...

producerat sammanställningen och tittat på allas bilder.

Denna omgång blev smått enastående. Så många klockrena bilder, dessutom oändligt långt från ursprungsbilden. Kanske ett mått på kreativiteten?!

Det enda som hindrade mej att skratta högt när jag såg en del "original" var att resten av familjen sover.

Hoppas en såhär rolig omgång smittar av sig så vi blir minst lika många till omgången i mars.

Jag skall försöka sammanställa en Guideline inför nästa omgång så att vi alla följer samma riktlinjer.

OBS! En regelbok blir det inte. Denhär tråden bygger på att det skall vara kul, inte av någon med pekpinne...

Dags för anmälan till nästa omgång. Start 15e Mars
Anders Wikström
..fyll på ..

DAB-värden
Anders

Dags för anmälan till nästa omgång. Start 15e Mars

Anders Wikström
Mattias Henriksson
..fyll på..

Självklart får man pröva på detta en gång till!

Håller med Anders att det blev en bra omgång, mycket kreativitet...!

Själv skall jag försöka undvika stressen och lämna bidrag i tid denna gång - som om man inte lovat detta förut ;)

Nu har man ju en möjlighet att inviga nya kameran också :D

Anders Wikström
Mattias Henriksson
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Daniel Skevarp
Cecilia Bergman
..fyll på..

Regler för analys

Jag har haft ett par månaders paus från fotande, fotosidan och DAB eftersom jag flyttat. Men nu ska det bli kul att sätta igång igen : ) Extra kul att se att det verkar vara en massa nya personer med!!

När det gäller reglerna för analyserna så är min tanke att de väl inte har ändrats, ursprungidén är väl fortfarande den vi jobbar med? Men eftersom det har gått lite tid så har väl vi som varit med trott att vi vetat vad det stod i början och så har det glidit iväg lite från ursprungsidén. Och det kan väl vara okej? Vad jag tycker är alltså att ursprungsreglerna fortfarande ska gälla och att det är dessa vi ska eftersträva, men naturligtvis ramlar man ifrån ibland.

Anders Wikström
Mattias Henriksson
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Daniel Skevarp
Cecilia Bergman
Eric Bengtsson
..fyll på..

Självfallet hakar jag på igen. Det här var kanonkul :)

Så roligt...

att se hur listan fylls på i snabbt tempo. Det bäddar för en omfångsrik omgång igen med massor av kreativitet och bilder.

DAB-värden
Anders

Push, push, push!

Det vore verkligen roligt med ett par namn till i listan. Du som inte tagit chansen än, passa på! Det är så givande.

DAB-värden
Anders

Anders Wikström
Mattias Henriksson
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Daniel Skevarp
Cecilia Bergman
Eric Bengtsson
Torun Bring
Linda Anderberg
(fyll på)

Välkommen Linda

Det är alltid lika roligt när det dyker upp nya namn i listan.

En till...
så vi blir jämna par.

DAB-värden
Anders

Jag är på ;0)

Anders Wikström
Mattias Henriksson
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Daniel Skevarp
Cecilia Bergman
Eric Bengtsson