Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
xoqrps
Aktiv medlem
Re: Hur går det?
Håller med dig Anders, hoppas det trillar in lite fler bilder ikväll!
AnWi skrev:
Det är så himla tyst i tråden.
DAB-värden
Anders
Håller med dig Anders, hoppas det trillar in lite fler bilder ikväll!
Vevo
Aktiv medlem
Förra veckan var något hektisk och så jobbade i lördags. Blev sjuk igår och legat hela dagen idag. Den bilden jag hade för avsikt att ta uteblev. Men jag har en reserv som jag tog förra helgen. Jag hade inte hela analysen i huvudet då jag tog bilden, så jag gick på delar av den. När jag sedan kom hem och kollade analysen insåg jag att det var lite brister i min bild. Men men... den får duga. Jag ska bara koppla in en extern disk och ta fram den. Laddas upp straxt.
mvh/Ove
mvh/Ove
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
men oj va kul
Det här verkar jättekul. Att jag missat. Ska läsa igenom regler osv och se om jag kanske kan hoppa på nästa gång.
Det här verkar jättekul. Att jag missat. Ska läsa igenom regler osv och se om jag kanske kan hoppa på nästa gång.
Nemesis
Aktiv medlem
Hej alla,
haft en något kaotisk vecka och hade dessutom en fototräff inbokad i lördags i Tranås. 50 mils körning, 12 tim spring, 2 sessioner och en ganska kraftig vattenbrist gjorde att jag däckade i söndags.
Bildidén var klar men fick inte till vädret, som om man kan påverka det, suck...
Men ser man på idag så föll bitarna på plats och jag fick mina ungar att agera "modeller"...
Bättre sent än aldrig har det väl varit
Nu skall jag bara kommentera alla andra biler...
haft en något kaotisk vecka och hade dessutom en fototräff inbokad i lördags i Tranås. 50 mils körning, 12 tim spring, 2 sessioner och en ganska kraftig vattenbrist gjorde att jag däckade i söndags.
Bildidén var klar men fick inte till vädret, som om man kan påverka det, suck...
Men ser man på idag så föll bitarna på plats och jag fick mina ungar att agera "modeller"...
Bättre sent än aldrig har det väl varit
Nu skall jag bara kommentera alla andra biler...
Torun
Aktiv medlem
Jag har en fundering som dök upp redan då jag skulle lämna min analys till Eric. Funderade på om min analys var lämplig - om den höll sig inom "ramarna". Det är inte svårhetsgraden jag tänker på utan val av bild och på vilket sätt man beskriver bilden. När sedan alla analyser var inlämnade tycker jag att det blev ganska tydligt, dels att de var mycket olika, men också att en del kändes lite för beskrivande. och då blir man ju rätt låst som bildskapare. Att vi sedan formulerar oss på olika sätt är en annan sak.
Jag skulle uppskatta om Anders, eller någon av er andra som varit med länge, kunde skriva ner lite vad som gäller för analyserna. Det står ju lite i början av tråden, bl a att det bör vara en naturbild tror jag. Sedan har jag stött på lite kommentarer på de övriga sidorna i tråden som handlar om hur analysen bör och inte bör vara, men det är ju för många sidor att läsa. När vi nu är flera som är nybörjare skulle det nog underlätta med en sammanfattning, eller vad tror ni?
Torun
Jag skulle uppskatta om Anders, eller någon av er andra som varit med länge, kunde skriva ner lite vad som gäller för analyserna. Det står ju lite i början av tråden, bl a att det bör vara en naturbild tror jag. Sedan har jag stött på lite kommentarer på de övriga sidorna i tråden som handlar om hur analysen bör och inte bör vara, men det är ju för många sidor att läsa. När vi nu är flera som är nybörjare skulle det nog underlätta med en sammanfattning, eller vad tror ni?
Torun
xoqrps
Aktiv medlem
Kan bara instämma, hade enorma problem att skriva en analys som inte skulle vara dels för lätt eller för svår. Lite riktlinjer i hur pass detaljerat man ska beskriva bilden hade inte varit fel.
Gällande Lennie, så tror jag inte att du skrämde honom Peter. Snarare att han reste till USA och har helt enkelt glömt bort hans uppgift. Tråkigt, men tyvärr tror jag inte vi ska förvänta oss någon bild av honom..
Gällande Lennie, så tror jag inte att du skrämde honom Peter. Snarare att han reste till USA och har helt enkelt glömt bort hans uppgift. Tråkigt, men tyvärr tror jag inte vi ska förvänta oss någon bild av honom..
Lok
Aktiv medlem
Min utvalda bild är också uppe nu. Väldigt spännande att få se originalbilden också.
Som de andra säger vore ju någon form av klargörande just kring reglerna för analyserna bra. Själv gick jag stenhårt på det som stod längst fram i tråden, nämligen känslomässig beskrivning. Blev lite kallsvettigt när det började dyka upp analyser med mer fysiska beskrivningar. Vet inte om reglerna justerats på vägen eller så men det löste sig ju ganska bra i slutändan trots allt får jag säga
Som de andra säger vore ju någon form av klargörande just kring reglerna för analyserna bra. Själv gick jag stenhårt på det som stod längst fram i tråden, nämligen känslomässig beskrivning. Blev lite kallsvettigt när det började dyka upp analyser med mer fysiska beskrivningar. Vet inte om reglerna justerats på vägen eller så men det löste sig ju ganska bra i slutändan trots allt får jag säga
millepag
Medlem
Jahaja, detta gick ju inte bra överhuvudtaget. Har inte lyckast prodocera någonting, och har ingen egentlig ursäkt (mer än min bristande kreativitet och fantasi..?). De första två veckorna gick utan att jag fick en enda idé värd att notera. Därefter dök ett par lite bättre idéer upp, men jag var inte nöjd med någon av dem. Jag har spånat och spånat och kom i måndags på vad jag verkligen ville fota. Jag har sedan dess letat efter möjligheterna att hitta ett sådant motiv, men inser nu att chanserna är minimala (i varje fall under de närmsta veckorna innan säsongen drar igång).
Mitt tänkta motiv var en traktor som plogade en åker en tidig morgon. Bakom plogen skulle där vara en flock fåglar i jakt på nyuppgrävd mask. I den främre delen av bilden skulle jag försöka få med någon form av grönska som växte bland kvarblivna spår av vintern (snö/is).
----------------------------
Analysen: "En ny gryning där ljuset och spelar en viss roll, både symboliskt och upplevelsemässigt. Den årliga cykeln börjar och allt som sovit vaknar till liv. Motivets huvudperson är någon vi alla ska vara tacksamma för att de fortsätter sitt strävsamma liv för att ge oss det vi måste ha för att leva. Hans intåg och insats i det förberedande stadiet gläder många bevingade vänner."
Jag ber ödmjukast om ursäkt och hoppas att folk kan ha lite överseende för en färsk nykomling (och hoppas att jag kanske kan få delta någon gång igen i framtiden). Jag postar iaf bilden som jag skrev min analys utifrån.
Mitt tänkta motiv var en traktor som plogade en åker en tidig morgon. Bakom plogen skulle där vara en flock fåglar i jakt på nyuppgrävd mask. I den främre delen av bilden skulle jag försöka få med någon form av grönska som växte bland kvarblivna spår av vintern (snö/is).
Analysen: "En ny gryning där ljuset och spelar en viss roll, både symboliskt och upplevelsemässigt. Den årliga cykeln börjar och allt som sovit vaknar till liv. Motivets huvudperson är någon vi alla ska vara tacksamma för att de fortsätter sitt strävsamma liv för att ge oss det vi måste ha för att leva. Hans intåg och insats i det förberedande stadiet gläder många bevingade vänner."
Jag ber ödmjukast om ursäkt och hoppas att folk kan ha lite överseende för en färsk nykomling (och hoppas att jag kanske kan få delta någon gång igen i framtiden). Jag postar iaf bilden som jag skrev min analys utifrån.