Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den Andra Bilden. Mars 2008.

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Denna tråd är öppen för alla som vill vara med. Reglerna är enkla och man anmäler sig bara för en omgång i taget. Inga andra förpliktelser alltså än att analysera en bild och att skapa en bild med utgångspunkt från någon annans text.
Läs här för vidare information.

Anmälan gör du här:

I denna tråd skall enbart deltagare i Den Andra Bilden posta sina obligatoriska inlägg.
Alla andra inlägg kommer vi att be forumvärden att ta bort!

Välkomna!

Laguppställning

Lag 1: Peter Olesen - Ove Lundqvist
Lag 2: Daniel Skevarp - Torun Bring
Lag 3: Eric Bengtsson - Anders Wikström
Lag 4: Linda Anderberg - Fredrik Hansson
Lag 5: Cecilia Bergman - Mattias Henriksson

Min analys till Eric

Jag drömmer mej bort en skymningsstund med dess speciella ljus på en plats där ingen stör.
Alla fyra elementen ingår men ingeet at dem fångar min uppmärksamhet.
Endast en oansenlig detalj som går som en diagonal genom bilden.

Lycka till.
Anders

Min analys till Cecilia

Bilden får mig direkt att fokusera på det naturliga motivet i sin onaturliga miljö,
tankarna sprids till undran om vad som kan ha föresegåtts här. Motivet får mig att rysa i kroppen av känslan att vara ensam och kvarglömd i kylan.

Lycka till!
Mattias

Min analys för Fredrik

Denna sköna bild har en härligt äkta känsla som lockar och de starka färgerna fängslar mig.
Den får mig att tänka tillbaka till min bardom och Sverige när det är som bäst.

Lycka till!
Linda

Min analys till Mattias

Alla foton är ögonblicksbilder, men i vissa ser man det mer än andra. Detta är en mer tydlig ögonblicksbild av naturen när den visar sig som mest kraftfull. Färgerna är få men kontrasten hög.

Lycka till!

Min analys till Daniel

Spontant känns det som att bilden haltar, som att den andra hälften saknas. Men det är som det skall - och det är vackert och lite kallt. Luften känns klar, rymden är oändlig och jag kan gå hur långt som helst!

Lycka till Daniel!

Min analys till Anders

En bild som fömedlar kyla långt in i märgen, men med en känsla av samhörighet och äventyrslysta. Känslan av att vara liten inför någonting fullkomligt massivt infinner sig ögonblickligen, kanske även med en bitter eftersmak av viss vilsenhet.

Lycka till Anders!

Min analys till Peter

Den här bilden har en vilsam stillhet, trots det finns det något som ger mig känslan av att vara övervakad, både från ovan och under ytan. Varken god eller ond, bara övervakad.

Min analys till Linda

Det känns som man tittar på en målning. Bilden är dov och lite mystisk, det känns som att man tittar in i en sagovärld. Man väntar bara på att den elaka häxan skall dyka upp eftersom det finns något bortom bilden som är hotfullt och skrämmande.

Lycka till Linda

Min analys till Ove

Den här bilden ger mig rysningar ända in i märgen. Jag vill ta på min varmaste jacka och dra den tätt intill för att hindra blåsten och vätan.
Men mitt i den ogästvänliga miljön ser jag ett hoppfullt tecken i horisonten som leder mig till skydd och värme.

Lycka till!

Min analys till Torun

Det är en lugn och stillsam bild av naturens beteende att dömma.
Inga starka kontraster men man ser och känner en
mild värme.
En diskussion förs på distans. Kanske dom pratar om miljön kanske om omgivningen eller kanske bara om snart är det en ny dag.

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar