Annons

Delta i ett fotoprojekt 2

Produkter
(logga in för att koppla)

Reimer

Medlem
Mitt namn är Annett och jag studerar vid University for the Creative Arts i Maidstone i England.

Jag har nyligen påbörjat ett nytt fotoprojekt efter att tidigare ha gjort ett projekt som slutade i ett självporträtt där jag bar en klänning tillverkad av självporträtt som jag fått inskickade till mig av andra.

http://www.areimer.se/dress.jpg

Detta projektet gjorde mig väldigt inspirerad till att fortsätta arbeta på samma sätt och involvera andra fotografer och även amatörer i mina projekt. Kan leda till väldigt givande intressanta resultat.


Till mitt nya projekt vill jag uppmana alla att delta. Tycker det ska bli väldigt intressant att se hur många unika tolkningar denna relativt enkla beskrivningen kan leda till.

Projektet består av två delar, den första delen är en beskrivning av en bild, som alla som vill delta skall tolka och göra på sitt eget vis.
Till den andra delen vill jag att ni skickar in en beskrivning på en bild som jag skall försöka ta.

Del ett av projektet:

Instruktionerna till bilden följer:

Citat:
• I bilden ser jag en kvinna stående ganska nära en vägg.
• Bilden är beskuren så att jag ser hela hennes fötter på golvet och är i överkant beskuren vid hennes midja.
• Kvinnan är klädd i klänning eller kjol som slutar strax under knäna.
• Hon har skor på fötterna.
• I högra handen håller hon en växt, det ser en aning brutalt ut.
Ljussättning, Klädesval, Typ av växt/blomma, Bakgrund, är upp till fotografen i fråga. Använd din fantasi och gör det bästa av det! Du har möjligheten att bidra med mer än en bild.

Bilden skall vara tagen i färg och den skall beskuren så den blir kvadratisk. Detta är viktigt för helhetens skull.