Annons

Delta i ett fotoprojekt 2

Produkter
(logga in för att koppla)

Reimer

Medlem
Mitt namn är Annett och jag studerar vid University for the Creative Arts i Maidstone i England.

Jag har nyligen påbörjat ett nytt fotoprojekt efter att tidigare ha gjort ett projekt som slutade i ett självporträtt där jag bar en klänning tillverkad av självporträtt som jag fått inskickade till mig av andra.

http://www.areimer.se/dress.jpg

Detta projektet gjorde mig väldigt inspirerad till att fortsätta arbeta på samma sätt och involvera andra fotografer och även amatörer i mina projekt. Kan leda till väldigt givande intressanta resultat.


Till mitt nya projekt vill jag uppmana alla att delta. Tycker det ska bli väldigt intressant att se hur många unika tolkningar denna relativt enkla beskrivningen kan leda till.

Projektet består av två delar, den första delen är en beskrivning av en bild, som alla som vill delta skall tolka och göra på sitt eget vis.
Till den andra delen vill jag att ni skickar in en beskrivning på en bild som jag skall försöka ta.

Del ett av projektet:

Instruktionerna till bilden följer:

Citat:
• I bilden ser jag en kvinna stående ganska nära en vägg.
• Bilden är beskuren så att jag ser hela hennes fötter på golvet och är i överkant beskuren vid hennes midja.
• Kvinnan är klädd i klänning eller kjol som slutar strax under knäna.
• Hon har skor på fötterna.
• I högra handen håller hon en växt, det ser en aning brutalt ut.
Ljussättning, Klädesval, Typ av växt/blomma, Bakgrund, är upp till fotografen i fråga. Använd din fantasi och gör det bästa av det! Du har möjligheten att bidra med mer än en bild.

Bilden skall vara tagen i färg och den skall beskuren så den blir kvadratisk. Detta är viktigt för helhetens skull.

Bilden behöver inte nödvändigtvis vara tagen inomhus. Det går bra med tex en husvägg o mark under. Men skulle föredra om det inte är någon gräsmatta. Utan fortf som vägg och "golv". Tillägg är tillåtna, lite plats för fantasi måste det finnas, så länge de inte överdrivs för mycket, vill nog att de ska vara ganska "minimalistiskt" ändå.


När du tagit bilden skickar du den till mig på [email protected]
Skicka med ditt namn och övriga kontaktuppgifter.

Eftersom att det här är tänkt att sluta som en utställning så skulle jag uppskatta om ni som deltar skulle skriva att ni godkänner att jag publicerar bilden till den här utställningen i tryck och eventuellt på min webbsida. Ditt namn kommer givetvis publiceras tillsammans med din bild, och online kommer det att vara inkluderat i länkform till din hemsida om du har en sådan. (Inget krav)



Del två av projektet

Till del två vill jag att du skickar in en beskrivning av en egen påhittad bild i samma e-post som du skickar din bild. Eller i ett separat e-post, dock med ganska bra förbehållning då jag behöver relativt bra med tid till att förbereda bilder. Bilden får gärna gå i samma tema som bilden ifrån del ett av projektet. Jag vill uppmana alla som deltar i del ett att delta i den andra delen också då det kan ha en stärkande effekt på slutresultatet att se att ni har följt projektet igenom.

Jag hoppas att det är så många som vill ställa upp i det här projektet och tar det på allvar. (Med detta menar jag inte att humor är förbjudet)

Deadline för del 1 är den 18:e April och deadline för del 2 måste vara tidigare så jag hinner ta bilderna, senast den 4 April måste jag ha det!

Jag hoppas att alla som deltar i del ett också bidrar till del 2!


Vid frågor eller funderingar angående projektet så skicka ett mail till mig på adressen: [email protected]


Hoppas på att så många som möjligt vill delta i detta projektet!

Tack på förhand!

/Annett Reimer
 
101 visningar och ingen som är intresserad??

Ingen som skulle tycka det va kul och vara med och få sin bild visad på en utställning???

Och eventuellt tryckt i en bok?
 
Jo det är intressant!

Jag uppfattade det som att du vill ha bilden på mail(dvs utan att först anmäla intresse) och det tar ett tag (för oss glada amatörer med en del annat att göra) att tänka ut ett fotouppdrag til dig och sen hur var och med vem men skall genomföra sin egen bild! BTW skoj idé /daniel
 
Självklart behöver man inte anmäla intresse, hoppades bara på lite respons så jag vet att det går att genomföra projektet! =>

Förstår givetvis att det tar lite tid att genomföra!

Tack för att du svarade, jätte kul att du är intresserad!

Tveka inte att skicka in era bilder och beskrivningar! O håll mig sysselsatt! =>
 
Mycket intressant projekt!

om jag har möjlighet att delta är en helt annan sak men ja ska göra vad jag kan.

På fotokoll.se anger du en annan deadline, vilken deadline är det som gäller?
 
spännande

ok det låter roligt, och jag gillar allt som är roligt.. ska fixa det i påsk.
blir spännande, roligt projekt
lycka till
kram magnus
 
Har fått in några (4) bidrag nu och de här ser rikigt bra ut!

Kul att ni är intersserade av att delta! =>

Jag behöver många många fler bidrag!! =>

Även om ni inte hunnit ta er egen bild än får ni väldigt gärna skicka in del 2 så jag också får något att göra!

Tack på förhand!
 
Stort tack till Jonny Sandström för en bra bild beskrivning! Ska bli intressant!
Hoppas du får tid och möjlighet att själv bidra med en bild! =>
 
Anett, jag har inte lyckat få till någon bild spm riktigt når upp till vad jag vill förmedla så det blir nog tyvärr ingen bild från mig.

Hoppas att du fått in nog med andra förslag.

Ser fram emot resultatet på ditt projekt.
 
Det är tyvärr så att jag inte har fått in tillräckligt många bidrag än.
Jag kommer därför låta projektet fortgå och hoppas på fler bidrag!

Det är inte fösent! Var med och delta!!

MVH/annett
 
Nu är en bild på väg till dig Annett.

Jag ser fram emot att få se resultatet av ditt projekt.
 
Min webbsida börjar närma sig färdig (om den nu någonsin blir det egentligen), hur som hellst, jag har lagt ut boken "Interpretations" som blev resultatet av detta projektet. Den ligger under Collaboration. Tyvärr fick jag med mig fel version hem vilket betyder att Ellen har ett felaktigt efternamn, beklagar detta men jag kom inte på vad det var och mina mail ligger på min dator i england, med övriga kontaktuppgifter som det vart meningen att jag skulle lägga in givetvis. Allas namn finns givetvis utsatta, så jag hoppas det är ok, om ni inte kan stå ut med att kontaktuppgifter saknas så skicka mig ett mail med dem, annars dyker de upp i Sep då jag återförenas med min kära mac.

MVH
/annett
 
Det där var ett roligt projekt. Vad synd att jag inte uppmärksammade denna trån tidigare, jag hade gärna deltagit.

Trevlig och lättnavigerad webbplats har du också, komplimanger från mig till dig för den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.