Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dela med sig av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

orera

Aktiv medlem
Jag sitter här och funderar på om jag ska testa Webshots i sju dagar. Har ni några erfarenheter av att dela med sig av sina bilder över nätet?

Med Webshots lägger man upp ett galleri, och sen kan man skicka länken till de som man vill visa bilderna för. Bilderna visas inte för allmänheten.

Hej!

Jag har ett gäng gallerier på PBase .
Funkar perfekt tycker jag.
Man kan välja om man vill visa hela världen eller bara speciellt inbjudna.
23 dollar för 200mb i ett år....!
Jag tror man kan testa gratis i 10 dagar.

Jesper

OK. Webshots kostar 29.88 dollar om året och man kan testa gratis i sju dagar och får lägga upp 3000 bilder. Såd et kanske är lite likt.

Jag är lite rädd att betala över nätet med Visa-kortet, fast det står att de har ngt som heter Verisign secure site, som innebär att det ska vara säkert att betala med kortnummer. Har du betalat så?

orera skrev:
Jag är lite rädd att betala över nätet med Visa-kortet,

Vad är du rädd för? Handla med kortet i mataffären och restaurangen är ju mer riskabelt då vissa av dessa envisas med att skriva ut hela kortnumret på kvittot. Har du inte tänkt på det?

orera skrev:
Jag är lite rädd att betala över nätet med Visa-kortet, fast det står att de har ngt som heter Verisign secure site, som innebär att det ska vara säkert att betala med kortnummer. Har du betalat så?

Om man är orolig för att betala med kort har åtminstone föreningssparbanken (vet inte om de andra bankerna har det) en tjänst som heter e-kort, vilket innebär att man startar ett virtuellt visakort med en viss köpgräns och en giltighetstid på en månad som man kan använda när man handlar på internet.

xdork skrev:
Om man är orolig för att betala med kort har åtminstone föreningssparbanken (vet inte om de andra bankerna har det) en tjänst som heter e-kort, vilket innebär att man startar ett virtuellt visakort med en viss köpgräns och en giltighetstid på en månad som man kan använda när man handlar på internet.

Finns även hos Nordea!

bjanha skrev:
Vad är du rädd för? Handla med kortet i mataffären och restaurangen är ju mer riskabelt då vissa av dessa envisas med att skriva ut hela kortnumret på kvittot. Har du inte tänkt på det?

Ursäkta mig, men det här tycker jag var en onödig kommentar.

Bilder...

Jag har löst min bild-lagrings-visnings-fråga på följande sätt.
Jag köpte en .se domän, fick en lite äldre pc av en vän, lade in Linux och ett gallery program i.

Funkar som tusan. dvs klockrent enligt mitt syft, och eftersom jag redan har/bekostar ett bbb´abbonemang så har jag upp koppling. Antalet bilder är jag nu uppe i över fyra tusen.
Och det enda som sätter stopp på det är hårddisken i mitt fall.

Fördelen är att jag kan då skapa avändare och lite andra möjligheter, familjen, fotosidan, kompisar, party osv... också tilldelar jag bara olika album till olika användare.

Mycket enkelt, det enda som e är väl att man kanske måste ha hjälp av någon att fixa/installera mjukvaran i början.

Välkommen in till http://www.mazz.se/gallery

login:
username: fotosidan
password: fotosidan

p.s Jag betalade min faktura på posten för den ville jag ha i brevlådan.... (ca 500:- men det var en dyr leverantör, sedan 300/år) d.s

Ja, jag borde förmodligen inte ens ha ställt frågan. Men vad vet jag. Hur man än gör så blir det fel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar