raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Hehe
Vi är på väg imot en ny BigBang.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Flash Gordon skrev:
Då är vi åtminstone 2 som blivit blåsta på Delkins kit. Det är totalt värdelöst. Dammsugaren ger mer damm på sensorn och övriga tillbehör av spatlar och rengöringsvätska är kass. Varning köp inte detta! Det enda som är av nytta är luppen. Den är skitbilligt gjord och inte särskilt bra men lyckas man få till rätt avstånd och betraktningsvinkel så funerar den. Borde kosta 75 kr, Blåsvarning för detta överprisade värdelösa paket.
Anders Östberg skrev:
Är dammkornet stort nog så märks det på större bländare också... och det kommer att finnas ett sådant på sensorn förr eller senare, no matter what you do...
fujicanon skrev:
fujicanon skrev:
...annvände du uttrycket BS........
Samma här från mej .....
niminex skrev:
Det är små runda ringar i nedre höger kanten av bilden.
niminex skrev:
Tack Kent. Mycket bra inlägg och mycket bra länk!
Hej
Jag söker råd hur jag ska göra.
Kan jag få bort detta från min sensor själv.
Jag har provar med olika objektiv men konstaterar att detta tyvärr sitter på sensorn
Jag tror att det har hänt när jag bytte objektiv när det det var mycket fukt i luften och det rengnade.
Det är små runda ringar i nedre höger kanten av bilden.
Tror ni att detta går att få bort med något bra rengörings kit eller måste jag lämna in den.
Tacksam för råd.
Bokeh skrev:
Det är verkligen hög tid att avdramatisera det här med sensorrengöring nu, om ni tänker efter lite själva och inser vad det igentligen handlar om så förstår ni att det hela är en skrämselpropagranda för att tillverkarna skall slippa bli åtalade i USA av människor med tummen mitt i näven som aldrig öppnar en manual
http://www.cleaningdigitalcameras.com/index.html