Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags att börja spekulera - Nya Sony A800

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
Startade upp i A700 tråden. börjar om är. Vad kan vi vänta oss av nya Sony. Canon har släppt 500D Nikon har 400D i faggorna, Sony måste komma snart, får trillingserien efterföljare. får efterföljaren till A700 full HD filmning med följande autofokus. Live View är väl ett måste då. Någon hade tydligen släppt lite uppgifter för en tid sen om 15mp bla. men sedan märkligt tyst. Spännande månader framöver. Mvh. / Bengt.

Hoppas på detta:

DOF-preview
LiveView
INGEN tiltbar skärm p.g.a att jag tycker det är rysligt fult :S
10-12Mpix
Mer än 5 fps
Förbättrad ISO3200 & ISO6400
Huset ska vara nästan exakt lika A700, så oootroligt skööönt!
FF/BF-justering
Möjligtvis större och ljusare sökare än A700!

Nu är det sent(!) på kvällen och då kommer jag inte på mer, kanske uppdaterar listan mer sen!

Kan någon vara hygglig och länka till en sida som förklarar skillnaden mellan CMOS och CCD tack!

Hoppas på detta:
DOF-preview
LiveView
INGEN tiltbar skärm p.g.a att jag tycker det är rysligt fult :S
10-12Mpix
Mer än 5 fps
Förbättrad ISO3200 & ISO6400
Huset ska vara nästan exakt lika A700, så oootroligt skööönt!
FF/BF-justering
Möjligtvis större och ljusare sökare än A700!

DOF-preview? Känns gammaldags, gissar på samma helknasiga preview som i A900. FF/BF-justering kan väl också komma från A900, bra grej.

A700 har väl 12MP och dom lär väl knappast komma med mindre i en ny? Och sen lär man ju kunna filma :-(

DOF-preview? Känns gammaldags, gissar på samma helknasiga preview som i A900.
Det enda knasiga med preview i A900, vad jag tycker, är att man måste välja i förväg om man vill att preview-knappen ska ge en traditionell preview eller en intelligent preview. Jag vill ha ett tredje alternativ där intryckning av preview ger en traditionell preview (som nu) men att den intelligenta preview endast aktiveras om avtryckaren trycks ner medan preview är intryckt.

Vad är det annars som är helknasigt med intelligent preview i A900?

...
Någon hade tydligen släppt lite uppgifter för en tid sen om 15mp bla. men sedan märkligt tyst. Spännande månader framöver. Mvh. / Bengt.
Att dessa spekulationer om A800 tystnade tämligen snabbt beror högst sannolikt på att mera insiktsfulla personer ganska snabbt kom till uppfattningen att uppgifterna ifråga inte var läckta från Sony, utan att det bara handlade om en enskild persons fria fantasier.

Varför behövs detta i kameran? Är det inte mer flexibelt att göra detta i datorn i stället för att chansa på att man lyckas få det rätt (t.ex. positionering och exponering) redan i kameran?

En dubbel/multiexponering låter sig inte göras i datorn,möjligtvis någon form av digital sandwich.

Vad chansningen beträffar är mina "dubblar" inga chansningar utan genomtänkta och noggrant exponerade.

Funktionen har ju funnits i kamerorna sedan urminnes tider så jag begriper inte varför vissa tillverkare tagit bort den och ersatt med en massa fullständigt onödiga lull-lull grejer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar