Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens kommentar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att det är ett utmärkt förslag!

Med en "dagens kommentar"-funktion så skulle man kunna lyfta fram och betona vikten av kvalitetskommentarer, utan att behöva uppmana.
Det skulle troligtvis vara till mycket hjälp för nybörjare (nybörjare på att kommentera), dom kan snabbt få en uppfattning om vad en "bra" kommentar är.

Snälla David & co, klubba detta förslag och placera det högt upp på todo-listan!

Håller med!

alcedo skrev:
Min röst går idag till Terje Hellesøs kommentar till denna bild:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=126913

Ja, det är bara att hålla med! Terjes kommentar är riktigt bra. Tänk vad glad man skulle bli när någon tagit sig sådan tid att tänka igenom en bild man lagt ut för kritik. Röstar alltså också på Terjes kommentar som dagens kommentar för den 30 mars. Jag meddelar Terje!

Terje Hellesø vann i Dagens kommentar 30 mars

Har nu lämnat ett meddelande i Terjes gästbok att han segrade i Dagens kommentar den 30 mars. Vem vinner den 31:e? Ge ditt förslag under den här tråden... och FS crew: varför inte lägga in det här som en röstfunktion vid varje kommentar?

Credits till Christer Pettersson som ligger bakom idén från början och som startade tråden!

Antalet bilder ökar väldigt snabbt med ungefärlig fördubbling på ett år. Kanske ökar kommenterandet proportionellt mot detta?

Som min gamle svensklärare sa om att tolka statistik.
Man böjer ordet statistik som så: statistik, dikt, förbannad lögn...

Helt sant, det var det jag tänkte först och främst när någon sa att kommenterandet hade ökat, då tänkte jag "självklart, eftersom medlemmarna också ökat", men det visade sig att åtminstone i förhållande till antal medlemmar så har kommenterandet ökat!

Nytillkomna medlemmar kanske är aktiva med att lägga in bilder och kommentera. I förhållande till gamla medlemmar.

Lyfter upp tråden till ytan igen med tanke på förslaget om "Dagens kommentar"

En funktion eller vad man nu kallar det av detta slag kräver säkert en del merarbete av redaktionen. Men idén verkar intressant.

Ville bara lyfta upp denna tråden lite. Iden är ju suverän. Och funktionen har man ju saknat ett flertal gånger.

Håller med!

Tror att en funktion för "dagens kommentar" skulle kunna höja kvaliteten på kommentarerna på fotosidan. Och vara en bra "nybörjarguide" för "nybörjarkommenterare".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar