Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dagens bästa naturbild!
- Trådstartare PeBro
- Start datum
nicrosoft
Aktiv medlem
Bilagor
Per
Aktiv medlem
Sedell skrev:
Per, vad är de för "klocka" du plåtat?
Bra fråga, jag tror att det var resterna av någon slags puppa, en cm stor ungefär.
/Per
layman
Aktiv medlem
Per skrev:
Bra fråga, jag tror att det var resterna av någon slags puppa, en cm stor ungefär.
/Per
Puppor skapas av insekter, här har ett helt annat djur varit i farten. Det är en ägg- och barnkammare för en Agroeca-spindels avkomma.
Jag har mig veterligt aldrig lyckats se själva spindeln (en nattjägare), men sådana här äggsäckar hittar jag då och då i skogen bakom huset. Dom finns i två varianter; helvita - eller maskerade som på Pers bild
Chano
Aktiv medlem
Sååå bra bild.
Tänkte först att den lutade lite grann.
Hm..kanske den gör det. Men och andra siddan ger det ännu mer fart åt vattnets oerhörda kraft.
Vem vet vad som utsätter oss.
Mycket snyggt.
Och kompet är suveränt.
Bilden fastnar på en gång och man glömmer den aldrig.
Mvh/-Anders
Sonnaren
Aktiv medlem
Ehhhh............vilken av de mossöverlupna stenarna där är det som anses vara en "ättestupa"?mats.ingves skrev:
Juldagen
Ättestupan vid Halleberg, Vänersborg
.....hmmm, måste vara ett väldigt kortvuxet släkte i de trakterna......
Us
avslutad140916
Avslutat medlemskap
Hehe, blev lite fel där. Det är på vägen från Ättestupan alldeles efter den lilla röda stugan innan parkeringen.
//Mats
//Mats
Per
Aktiv medlem
layman skrev:
Puppor skapas av insekter, här har ett helt annat djur varit i farten. Det är en ägg- och barnkammare för en Agroeca-spindels avkomma.
Jag har mig veterligt aldrig lyckats se själva spindeln (en nattjägare), men sådana här äggsäckar hittar jag då och då i skogen bakom huset. Dom finns i två varianter; helvita - eller maskerade som på Pers bild
Intressant - stort tack för det!
/Per
Sushan
Avslutat medlemskap
Thomas, jag tycker du vet aaaaalldeles för mycket om spindlar! ;o)))layman skrev:
En god fortsättning på det nya året tillönskas er alla!
Sushan
Avslutat medlemskap
Ett varmt, fint ljus med fina klara färger i bilden.HDFS) (KGS skrev:
vackert väder idag, inte en kotte ute o fotade men jag fotade en kotte...
layman
Aktiv medlem
Sans skrev:
Thomas, jag tycker du vet aaaaalldeles för mycket om spindlar! ;o)))
En god fortsättning på det nya året tillönskas er alla!
Då skulle du se min samling spindelbilder
Detsamma!
JohanOlovsson
Aktiv medlem
Det är inte en glasfigur då?
layman
Aktiv medlem
Sedell skrev:
Sporsäck.
Någon som vet vad mossan/laven heter?
Din sporsäck var en riktig luring. Ser ju inte ut som någon mossa jag sett eller hört talas om (vilket dock inte säger så mycket). Men nu ser jag varför; sporsäcken är ju iklädd en stor vattendroppe. Snyggt fångat!!!
Det gör nog att vi kan sortera bort de biologiska sensationerna och de exotiska arterna. Kanske vi i stället hamnar nere bland en klassiker som husmossan?