Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var det jag menade, gå upp riktigt tidigt och utnyttja morgonens bästa tid. Kanske det är möjligt att flexa någon timme. Hoppas det löser sig men kom ihåg, man ska inte behöva jäkta sig igenom varje dag.
Ha det bra Ulrica!
 
Midhrafn skrev:
Det var det jag menade, gå upp riktigt tidigt och utnyttja morgonens bästa tid. Kanske det är möjligt att flexa någon timme. Hoppas det löser sig men kom ihåg, man ska inte behöva jäkta sig igenom varje dag.
Ha det bra Ulrica!

Tack snälla du :)

Jag är normalt inte alls den som "klagar", då jag valt att skaffa barn och valt att vara med och titta på när de utövar sin fotboll, innebandy, hockey, ridning, gymnastik och dylikt.. det är bara ibland som man känner att tiden liksom rinner ifrån mig.. och någon gång måste man ju sova *fniss*

Men snart är det helg... en *peppar peppar* helt OBOKAD helg!! Då är det min tur att ge mig ut :)
 
Idag får mitt bidrag till dagens naturbild bli innanför staketet hemmavid. Det är en påfågelsblomma.
 

Bilagor

  • påfågelsblomma.jpg
    påfågelsblomma.jpg
    100 KB · Visningar: 653
ulricahdesign skrev:
Kan nån komma och rädda mig ifrån min familj så jag också hinner ut och fota... såg till min fasa igår att liljekonvaljerna börjar försvinna och jag har inte varit ute med kameran på snart två veckor.. *snyft*

Det är skolutflykter, grillkvällar, föräldrarträffar, you name it.. fotbollsmatcher, riduppvisningar... släktträffar..

Jag blir gaaaalen snart :)


Jag hoppas att du har kameran med dej på alla tillställningar där måste det finnas massor av motiv. Jag har också ungdomar som sportar och det är jag bara glad för, då får jag en anledning att komma ut och självklart får kameran kommaa med. När grabben har match t.ex så har dom uppvärmning en timme då bruakr jag passa på att smita iväg till någon skogsglänta
Mvh Kjelle
 
Ramstacity skrev:
Jag hoppas att du har kameran med dej på alla tillställningar där måste det finnas massor av motiv. Jag har också ungdomar som sportar och det är jag bara glad för, då får jag en anledning att komma ut och självklart får kameran kommaa med. När grabben har match t.ex så har dom uppvärmning en timme då bruakr jag passa på att smita iväg till någon skogsglänta
Mvh Kjelle

Jag brukar ta med kameran, men har alltför många gånger fått höra gliringar som "duger inte vi andra att prata med" eller "är sällskapet så trist så du hellre smiter in i skogen" eller "hur kan det vara så kul att fota gamla stenar och maskrosor"... så till sist ledsnar man och så står jag snällt och snackar om väder och vind med de andra föräldrarna istället.

Ibland undrar jag om jag är helt ensam i hela min omgivning med att ha en hobby som inte går ut på att baka de godaste bullarna och göra egen yoghurt till barnens mellanmål :)
 
Känner igen det där. Jag brukar försöka plåta fågel när ungarna orienterar och då åker telet på, då får man alltid höra "har den där kameran växt fast i handen på dig" eller "ska du skjuta fåglarna med den där kanonen". Faktum är att jag bryr mig inte. Men när det kommer till tävlingar etc, då minsann vill klubben ha bilder. Märkligt eller hur.
Skit i vad de andra säger, be dem skaffa en hobby istället;0))

mvh/Ove
 
Vevo skrev:
Känner igen det där. Jag brukar försöka plåta fågel när ungarna orienterar och då åker telet på, då får man alltid höra "har den där kameran växt fast i handen på dig" eller "ska du skjuta fåglarna med den där kanonen". Faktum är att jag bryr mig inte. Men när det kommer till tävlingar etc, då minsann vill klubben ha bilder. Märkligt eller hur.
Skit i vad de andra säger, be dem skaffa en hobby istället;0))

mvh/Ove

Ja, himmel... har man en liten kompakt så säger ingen ett skvatt, men tar man med sig systemkameran och dessutom klämmer på externa blixten som upplättning om det är stark sol... DÅ får man verkligen höra... alltifrån "har du tagit banklån till den där eller?" till "jag trodde du jobbade på kontor"... så trött man blir..

Men jag ska ta ditt råd till mig.. be dem skaffa sig ett liv kanske :)))
 
ulricahdesign skrev:
.

Men jag ska ta ditt råd till mig.. be dem skaffa sig ett liv kanske :)))

Helt rätt inställning Ulrica, buss på dem bara ;0))
Jag håller med dig, man blir bara så trött på folks onödigt korkade kommentarer. Man kanske ska börja samla på dem, kommentarerna alltså ;0))
Ja klassikern är ju som sagt när man sätter på den externa blixten för upplättning i starkt solljus så säger folk ständigt,"vad ska du med blixt till, det är ju ljust ute". Men se goddag pappskalle ;0))

mvh/Ove
 
Vevo skrev:
Helt rätt inställning Ulrica, buss på dem bara ;0))
Jag håller med dig, man blir bara så trött på folks onödigt korkade kommentarer. Man kanske ska börja samla på dem, kommentarerna alltså ;0))
Ja klassikern är ju som sagt när man sätter på den externa blixten för upplättning i starkt solljus så säger folk ständigt,"vad ska du med blixt till, det är ju ljust ute". Men se goddag pappskalle ;0))

mvh/Ove

Hahaha... ja, det är verkligen en klassiker!! :)))
 
Ingen bild på flera timmar? Jag postar en av dagens skörd, högre upplösning(lite) finns i min profil.
 

Bilagor

  • pict1773_web2.jpg
    pict1773_web2.jpg
    40.6 KB · Visningar: 679
Detta djur fotade jag på stranden av Öresund, just kommen iland efter en simtur. Ja, inte jag alltså, utan djuret. Vem är det? Herr eller fru Mink, eller något annat??
 

Bilagor

  • _mg_2847_a.jpg
    _mg_2847_a.jpg
    80 KB · Visningar: 660
Curt L skrev:
Detta djur fotade jag på stranden av Öresund, just kommen iland efter en simtur. Ja, inte jag alltså, utan djuret. Vem är det? Herr eller fru Mink, eller något annat??
Om det är Herr eller Fru låter jag vara osagt, men visst är det mink.
 
Om trädgården är tillräckligt vanskött, kan man då ta naturbilder i den?
.
 

Bilagor

  • p6070767 för fs 2.jpg
    p6070767 för fs 2.jpg
    60.2 KB · Visningar: 626
Dagens macrobild. Bokstavligen talat tagen utanför min ytterdörr.
Bilden är rätt hårt beskuren.
 

Bilagor

  • bi.jpg
    bi.jpg
    90.4 KB · Visningar: 621
Nu har jag suttit och bläddrat igenom hela den här tråden och jag måste säga att jag är mycket imponerad -- men främst inspirerad ;)
 
Jag håller med, jag har också bläddrat igenom hela tråden och är helt paff. Det finns så många fina och anurlunda bilder att titta på! :D

Nu väntar jag bara på min kamera sen ska jag bomba sönder tråden med massa bilder. Har blivit så inspererad att jag bara måste ut i naturen och fota!

Jag vill bara tacka alla som har lagt upp bilder i den här tråden, dem har verkligen gjort mig inspererad och sugen på att springa ut i skogen :D tack!
 
Lägger upp min första bild i detta forum. En (enligt mitt tycke) en störtskön bakgrundsbild för dumburken.
 

Bilagor

  • bakgrund(3).jpg
    bakgrund(3).jpg
    34.3 KB · Visningar: 545
stefan.jarl skrev:
Nu har jag suttit och bläddrat igenom hela den här tråden och jag måste säga att jag är mycket imponerad -- men främst inspirerad ;)

Stefan, kul att tråden inspirerar och visst blir man imponerad av alla duktiga naturfotografer.

Niklas, jag instämmer i ditt tack till alla som lagt upp bilder i tråden, hade ingen aning om att det skulle bli ett sånt drag när jag startade den.
Du får gärna bomba sönder tråden med massa bilder så länge du håller dig till en om dagen ;)

Mvh / Peter
 
Min bästa för ikväll.. och se.. jag fick tid över till att fota... passade på att följa med sambon när han skulle installera lite rör-grejer i en sommarstuga.. som låg alldeles vid en liten sjö :)

Canon EOS 30D, 18-55/ 3.5-5.6, Avtonat gråfilter

Ha en jättefin helg!
 

Bilagor

  • 2345.jpg
    2345.jpg
    62 KB · Visningar: 516
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.