Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dagens bästa naturbild!
- Trådstartare PeBro
- Start datum
stefan.jarl
Ny medlem
ulricahdesign skrev:
Min bästa för ikväll.. och se.. jag fick tid över till att fota... passade på att följa med sambon när han skulle installera lite rör-grejer i en sommarstuga.. som låg alldeles vid en liten sjö
Canon EOS 30D, 18-55/ 3.5-5.6, Avtonat gråfilter
Ha en jättefin helg!
Fantastisk bild! Vad använder du för gråfilter förresten? Har funderat på att skaffa mig ett men jag vet inte riktigt vad man bör satsa på.
Ramstacity
Aktiv medlem
ulricahdesign skrev:
Min bästa för ikväll.. och se.. jag fick tid över till att fota... passade på att följa med sambon när han skulle installera lite rör-grejer i en sommarstuga.. som låg alldeles vid en liten sjö
Canon EOS 30D, 18-55/ 3.5-5.6, Avtonat gråfilter
Ha en jättefin helg!
Ja, du ser det går alltid att hitta några bra motiv bara man har kameran med sej. Eller också hoppar man på tåget som Eva erbjöd i ett tigare inlägg... Förresten det skulle inte jag heller ha någe imot det skulle vara skönt att komma hemmifrån ett tag!!! Ha en riktigt fin helg du också själv ska jag jobba hela helgen Mvh Kjelle
Sabud
Aktiv medlem
PeBro skrev:
Ett litet förtydligande, bilden visas obeskuren, justering av färgtemperatur, kurvor, kontrast, skärpning, ton, mättnad etc är ok.
Mvh / Peter [/B]
Ber om ursäkt! Min pippi från igår var ordentligt croppad. Beror nog främst på att 95% av allt upplagt är beskuret
Här är ett rådjur i två upplagor.
Hela bilden samt croppad.
Optik: 70-200. Smedby, Åkersberga
Bilagor
kameraroffe
Aktiv medlem
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
ulricahdesign
Aktiv medlem
stefan.jarl skrev:
Fantastisk bild! Vad använder du för gråfilter förresten? Har funderat på att skaffa mig ett men jag vet inte riktigt vad man bör satsa på.
Tack för komplimangen
Jag använder mig av Cokins P121. Finns på Scandinavian Photo för inte alls så stora pengar om man ser till resultatet!
Lycka till.. jag lovar, du blir inte missnöjd om du satsar på detta filter!
ulricahdesign
Aktiv medlem
Ramstacity skrev:
Ja, du ser det går alltid att hitta några bra motiv bara man har kameran med sej. Eller också hoppar man på tåget som Eva erbjöd i ett tigare inlägg... Förresten det skulle inte jag heller ha någe imot det skulle vara skönt att komma hemmifrån ett tag!!! Ha en riktigt fin helg du också själv ska jag jobba hela helgen Mvh Kjelle
Usch då.. jobba!!
Idag har jag varit helt ledig.. men inte tagit i kameran ändå.. det gjorde jag igår, idag har jag legat i solen och tjattrat med grannfrun )
Tåget ner till Eva låter mycket mycket intressant.. vem vet.. kanske blir det en tripp neråt någon gång under sommaren
johanlind
Aktiv medlem
rådjur och brådskande blåmes
Kul med alla fina rådjursbilder!!! Här kommer min "dagens bästa blåmes"
Större och fler bilder finns här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/703014.htm
/johan
Kul med alla fina rådjursbilder!!! Här kommer min "dagens bästa blåmes"
Större och fler bilder finns här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/703014.htm
/johan
Bilagor