Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen ren naturbild kanske men en "naturbil" månne?:)

Så kan det se ut där jag kajkar runt i olika hyrbilar...


MVH Niclas,
 

Bilagor

  • myrland07.jpg
    myrland07.jpg
    42.2 KB · Visningar: 368
lägger in en bild jag tagit idag.
inte för att den är bra på nåt sätt, men denna bild är det inte många som kan ha tagit idag!

en decimeter snö i september har jag inte varit med om i sverige förut, men sånt är livet i jokkmokk...
(säger den "förirrade västgöten som hamnat här fram till jul pga civiltjänst)
 

Bilagor

  • jokkmokk2.jpg
    jokkmokk2.jpg
    99.5 KB · Visningar: 353
Æntligen en tur ut idag, men det var bara måsar och kråkor, men men, lite kul blev det i alla fall!!
 

Bilagor

  • måke.jpg
    måke.jpg
    97 KB · Visningar: 354
Var i Veddesta i morse för att ta kort på bussar när jag höll på att trampa ner Svampinjoner på väg upp..
 

Bilagor

  • champinjon_nettovagen_veddesta_060928x.jpg
    champinjon_nettovagen_veddesta_060928x.jpg
    96.5 KB · Visningar: 346
Det märks att naturen förbereder sig för vintervilan. Blir allt färre objekt att fotografera.

Så här kommer dagens mest `skruvade´ naturbild.

Ljusterö nya vindkraftverk utanför Stockholm får representera enskilda människors insats för en förbättrad klimatsituation.
 

Bilagor

  • mgl_vindkraft.jpg.jpg
    mgl_vindkraft.jpg.jpg
    48.7 KB · Visningar: 543
Fick en liten stund vid en skogstjärn i eftermiddags.. Passade på att fotografera lite näckrosblad med pol-filter, knappast ovanligt motiv men alltid kul! :eek:)

Här är en av de bättre.

/Micke
 

Bilagor

  • näckrosor.jpg
    näckrosor.jpg
    39.9 KB · Visningar: 480
"Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp... svamp" Såg såna här igår när jag var ute på promenad igår och gick och sjöng lite tyst för mig själv. :eek:) Jag lyckades inte hitta något riktigt bra exemplar och vinklar och ljus stämde inte heller, men det gjorde ju du så "det jämnar ju ut sig".
 
He he den melodin fastnar ofta i huvudet under höstliga äventyr i skogen:)
Tyckte det vat lite mysigt med svamparna i förgrunden som ser ut att kura ihop sig och ta skydd i skuggan från trädet medans den andra gruppen ser ut att stortrivas i solens strålar. En högst personlig reflektion som påminner om mig och sambon på badstranden;-) Jag i skuggan och hon i solen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.