Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
stefan.jarl skrev:
Nu har jag suttit och bläddrat igenom hela den här tråden och jag måste säga att jag är mycket imponerad -- men främst inspirerad ;)

Samma här, upptäkte den för ett par dagar sedan och vad avis man blir..
Önskar jag hade mer tid, vill ut i skogen och så men hur kul är det att gå ut ensam...?
 
Kul tråd, är visserligen ingen större naturfantast, men även en inbiten asfaltsfetischist kan uppskatta lite naturbilder mellan varven.

Var ute och prövade min nyinköpta Eos 5D på årsta holmar idag, så här är mitt bidrag till dagens naturbild.
 

Bilagor

  • img_0463-01 kopiera2.jpg
    img_0463-01 kopiera2.jpg
    92.2 KB · Visningar: 463
Bussmicke skrev:
Samma här, upptäkte den för ett par dagar sedan och vad avis man blir..
Önskar jag hade mer tid, vill ut i skogen och så men hur kul är det att gå ut ensam...?

Det sista du skrev om att gå ut ensam fick mig att hajja till. Har inte funderat så mycket på det men jag kan inte påminna mig om att jag någonsin känt mig ensam när jag varit själv i skogen, inte ens när det är kolmörkt och jag famlar fram i ficklampans sken. På jobbet kan jag känna mig ensam, t.ex när det är idrottssnack igång (flera gånger per dag) och jag är ju helt ointresserad, då skapas det lust att komma ut i skogen och umgås med sig själv bara.
Bifogar en annan sorts naturbild idag som får illustrera vad jag gör i skogen dom gånger jag inte är själv, dock följer kameran alltid med på fisketurer och det blir ett och annat tillfälle för foto också.
 

Bilagor

  • fiske.jpg
    fiske.jpg
    57.2 KB · Visningar: 437
Midhrafn skrev:
Det sista du skrev om att gå ut ensam fick mig att hajja till. Har inte funderat så mycket på det men jag kan inte påminna mig om att jag någonsin känt mig ensam när jag varit själv i skogen, inte ens när det är kolmörkt och jag famlar fram i ficklampans sken. På jobbet kan jag känna mig ensam, t.ex när det är idrottssnack igång (flera gånger per dag) och jag är ju helt ointresserad, då skapas det lust att komma ut i skogen och umgås med sig själv bara.
Bifogar en annan sorts naturbild idag som får illustrera vad jag gör i skogen dom gånger jag inte är själv, dock följer kameran alltid med på fisketurer och det blir ett och annat tillfälle för foto också.

Menade mer att jag inte tycker det är kul att gå i skog och mark själv, föredrar sällskap.
Ska jag ut i skogen och är själv blir det aldrig av, med sällskap är chansen större man kommer iväg.
 
Jag är mer av den sorten som ger sig ut i skog och mark själv, speciellt när jag fotograferar. Då slipper man ha någon som suckar och undrar om man är klar snart. Men visst kan det vara kul om man är fler med samma mål och intresse som far ut i skog och mark, men jag är inte beroende av det, trots att det kan vara både givande och trevligt med lite sällskap.

mvh/Ove
 
Vevo skrev:
Jag är mer av den sorten som ger sig ut i skog och mark själv, speciellt när jag fotograferar. Då slipper man ha någon som suckar och undrar om man är klar snart. Men visst kan det vara kul om man är fler med samma mål och intresse som far ut i skog och mark, men jag är inte beroende av det, trots att det kan vara både givande och trevligt med lite sällskap.

mvh/Ove

Låt mig tipsa om wwww.utsidan.se om ni inte redan hittat dit, där dyker det upp en del kul aktiviteter ibland.
 
Bussmicke skrev:
Menade mer att jag inte tycker det är kul att gå i skog och mark själv, föredrar sällskap.
Ska jag ut i skogen och är själv blir det aldrig av, med sällskap är chansen större man kommer iväg.

Kikade på din profil och såg att du är från Stockholmstrakten. På senaste tiden har det varit en del kul aktiviteter som man bestämt via forumtrådar. T.ex var några till Hagaparken tillsammans en morgon och nu denna morgon skulle några till Björkvik (tror jag det hette) och plåta soluppgången. Kanske kan vara nå't? Även i Uppsala verkar det vara lite aktiviteter som bestäms via forumtrådar. Ett annat alternativ är att man har kameran med sig och passar på i någon träddunge t.ex på väg hem från jobbet eller nå't då kan man köra någon halvtimme här och där.
Hoppas det löser sig så vi får se några spännande bilder från dig.
MVH/Tommy
 
Från dagens serier.. fint ljus, blir lite för enkelt att fota ok bilder..

Båda bilderna från Lofoten, runt kl 17:00
 

Bilagor

  • fjällljus01.jpg
    fjällljus01.jpg
    19.2 KB · Visningar: 300
Vackert Niclas. Då bidrar jag med ett par bilder från igår och på en sydligare plats, Hovs Hallar. Och som synes med svårare ljus...stark sol=stora kontraster.
 

Bilagor

  • klyfta2_r.jpg
    klyfta2_r.jpg
    81.5 KB · Visningar: 298
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.