Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
En bild från dagens utflykt...

Kronhjortar, taget med Nikon D200.
 

Bilagor

  • kronhjort.jpg
    kronhjort.jpg
    98.3 KB · Visningar: 534
Senast ändrad:
Så här ser vi oftast koltrasten med diverse störande grenar i förgrunden ;-)
 

Bilagor

  • mgl_kolis.jpg.jpg
    mgl_kolis.jpg.jpg
    88.6 KB · Visningar: 465
Den enda bild jag tog i kategorin igår och knappt det. Naturbild i storstan. Två kaniner finns någonstans i bilden, lite svåra att se men telet var hemma då det inte behövs på whiskymässa, det är lätt att skåda djupt i glaset ändå;-)
Det satt uppemot tio kaniner på gräsplätten och mumsade.
 

Bilagor

  • kaninrondell.jpg
    kaninrondell.jpg
    52.4 KB · Visningar: 459
Sans skrev:
Jag gillar formerna och strukturerna i den här bilden plus ljuset, de härliga kontrasterna och de klara färgerna. Svampar är väldans vackra!

Tackar Susanne.
Ja svampar kan ha en läcker form och färg, just den här trädvampen lyste så fint på långt håll i skogen
mvh Kjelle
 
Bidrar med en svamp till. Har ingen aning vad de olika svamparna heter. Brukar hålla mig till svamp på burk. ;-)

Rörig omgivning men svampar växer ju så.
 

Bilagor

  • solsvamp.jpg
    solsvamp.jpg
    74.6 KB · Visningar: 421
En bild som är bara ngr minuter gammal. En vacker måne i dagsljus..

Bilden inte hundra skarp,, tyvärr. Men i såpass liten och nätt storlek så ser det ju ok ut:)

Fjället är "botntinden" här i Lofoten om jag inte missläser kartan..

MVH Niclas,
 

Bilagor

  • månen-&-botntinden-19.jpg
    månen-&-botntinden-19.jpg
    21.5 KB · Visningar: 403
Jag vet inte hor pass vanligt det är att se gräshoppor så här dags på året, men den här höll jag på att trampa på när jag skulle till bilen den satt på garageuppfarten så det var bara till att springa in och hämta kameran...
 

Bilagor

  • gräshoppan.jpg
    gräshoppan.jpg
    93.7 KB · Visningar: 387
Från igår. 9/10 betyder älgjakt och då kan det vara bättre att hänga med ett jaktlag än att stövla runt på egen hand. Passade på att ta lite höga utsnitt på älgens huvud.
 

Bilagor

  • elkhead.jpg
    elkhead.jpg
    65 KB · Visningar: 669
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.