ANNONS
Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
AFE skrev:
I dag blev man inte så glad av vädret. Den här tulpanen ser inte heller så glad ut ...
Jag har ju hört att dåligt väder kan ge bra bilder, och det bevisar du verkligen med den här färgglada härligheten!

Sans skrev:
Jag har ju hört att dåligt väder kan ge bra bilder, och det bevisar du verkligen med den här färgglada härligheten!

Oväder=fotoväder

man blir fort less på slät blå himmel när man ser bland kritikbilderna på fs...

jaja

Sans skrev:

Blommor eller makrobilder brukar inte bli så kul i solsken - i så fall måste det nog vara morgon- eller kvällssol.

Angående färggladheten funderade jag på att göra bilden svartvit - den fungerar rätt bra så också ;)

Närbild av en blomma jag hittade i trädgården idag.
Tagen med ett Canon 18-55 monterat bak och fram på ett Tokina 100 mm macro (ca 2.5x förstoring).
"Studion" består av ett köksfönster, vitt papper samt en blixt.

Bilagor

• vandmacro.jpg
    vandmacro.jpg
    28.6 KB · Visningar: 566
Idag i full storm blev de inte mycke bilder,
den här blev bäst. :eek:)

Bilagor

• landskap13_liten.jpg
    landskap13_liten.jpg
    97.3 KB · Visningar: 519
Blev bäst idag...

Nu hoppas jag på bättre väder! :eek:)
Blåst och regn är inte bästa förutsättningarna.

Bilagor

• vår46_liten.jpg
    vår46_liten.jpg
    99.6 KB · Visningar: 495
Blåste som attans här med, men några trötta tulpaner blev det i alla fall.

Bilagor

• tulpaner_060524_400.jpg
    tulpaner_060524_400.jpg
    88.4 KB · Visningar: 477
ulricahdesign skrev:
Vilken dräpare, Eva :eek:))
Tappade hakan rakt ner i skrivbordet!!

Fullkomligt magnifikt!

Tack snälla Ulrica! :eek:))
Jag har en annan variant, som jag tror är bättre,
kanske ska jag lägga ut den i biofoto-poolen tro.

En himmelsk balans

Jag är svag för moln... kan sitta och titta länge på dem, på nyanserna, formerna och figurerna. :eek:)

Bilagor

• himmelskbalans-dagens.jpg
    himmelskbalans-dagens.jpg
    21.3 KB · Visningar: 639
Re: Re: En himmelsk balans

evalisen skrev:
Härlig bild Susanne! :eek:)
Tack Eva! *frusen men glad* Nu har jag varit inne och kikat på din senaste bild i BioFoto-poolen. Det är väl brottsligt att undanhålla så fina bilder från oss andra, är det inte det? ;o)))

Strandskata (Tjeld)

Här är mitt bidrag, från ikväll.

MVH Niclas,

Bilagor

• tjeld03-mini.jpg
    tjeld03-mini.jpg
    61.7 KB · Visningar: 622
Re: Re: Re: En himmelsk balans

Sans skrev:
Tack Eva! *frusen men glad* Nu har jag varit inne och kikat på din senaste bild i BioFoto-poolen. Det är väl brottsligt att undanhålla så fina bilder från oss andra, är det inte det? ;o)))

hehe
Ojdå... ska aldrig göra om de. ;o))

Försökte fota lite måsar, denna blev bäst trots att skärpan saknas.

Någon som har tips på att fota måsar mot himmel? Det känns som det krävs mycket ljus för att det skall bli hyfsat?

Bilagor

• dykmas.jpg
    dykmas.jpg
    21 KB · Visningar: 594
Stod och lurpassade på ett gång svalor som frossade på sländorna och myggorna som svärmade igår när jag tittade ner och såg den här lilla gynnaren sitta mellan brädorna i spången. Den här bilden är helt obeskuren och helt omanipulerad. Laddade upp en beskuren version i mitt naturalbum igår.

Riktigt nöjd med hur ljuset faller på den. Man ser verkligen alla detaljer (lite svårt att se på den här bilden men :p).

Bilagor

• showraft.jpg
    showraft.jpg
    90.9 KB · Visningar: 570
SchnielZ skrev:
Stod och lurpassade på ett gång svalor som frossade på sländorna och myggorna som svärmade igår när jag tittade ner och såg den här lilla gynnaren sitta mellan brädorna i spången. Den här bilden är helt obeskuren och helt omanipulerad. Laddade upp en beskuren version i mitt naturalbum igår.

Riktigt nöjd med hur ljuset faller på den. Man ser verkligen alla detaljer (lite svårt att se på den här bilden men :p).
Det är en Kärrspindel :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar