Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
AFE skrev:
Jag har ju redan postat en, men jag hoppas att ni inte tar illa upp om jag lägger in en till som jag inte vet om jag ska behålla eller inte.

Stor variant finns här , och om ni kollar på den syns det tydligt att jag missat skärpan. Tycker ni det är för störande, eller duger den något till ändå?

Den funkar bra tycker jag, men jag störs lite av den vita blomman till vänster. Men det är jag det.
 
Arleklint skrev:
Den funkar bra tycker jag, men jag störs lite av den vita blomman till vänster. Men det är jag det.

Jag håller nog med, fast tyvärr tycker jag inte det blev så snyggt att beskära bort den ur bilden - då hade det nog varit bättre att beskära den ur verkligheten ;)

Idag petar jag in en fågel här, trots att jag postat den i en fågeltråd också. Eftersom fåglar som motiv är något relativt nytt för mig blir det en hel del såna just nu, och det är kul att höra hur de kan göras bättre.

En större variant av sparven finns här .
 

Bilagor

  • sparrow_1_20060516_400.jpg
    sparrow_1_20060516_400.jpg
    46.4 KB · Visningar: 521
Var ute och letade efter en mindre hackspett i skogen men hittade en slaguggla i stället.
 

Bilagor

  • slaguggla4.jpg
    slaguggla4.jpg
    58.1 KB · Visningar: 497
Ähh, vette fan. Känns inte sådär klockrent direkt. Inte mitt område med blommor direkt...

Mvh
Maverick
 

Bilagor

  • fs_forum_pict5310-1.jpg
    fs_forum_pict5310-1.jpg
    56.3 KB · Visningar: 496
Möte

För bara några veckor sedan jagade rävarna gärna hungriga och försvagade rådjur. Och nu?
Den dräktiga rågeten visade ingen som helst rädsla - utan gick helt enkelt fram till räven för att få en bättre titt. Hennes fjolårsungar larmade dock och försvann upp i skogen.

Taget med 300/2.8 - handhållet - på alldeles för långt håll:( Men skulle jag första ha fällt ut stativet så hade ju ögonblicket varit förbi...
 

Bilagor

  • dscf2143-400.jpg
    dscf2143-400.jpg
    35.6 KB · Visningar: 744
Re: Möte

layman skrev:
För bara några veckor sedan jagade rävarna gärna hungriga och försvagade rådjur. Och nu?
Den dräktiga rågeten visade ingen som helst rädsla - utan gick helt enkelt fram till räven för att få en bättre titt. Hennes fjolårsungar larmade dock och försvann upp i skogen.

Taget med 300/2.8 - handhållet - på alldeles för långt håll:( Men skulle jag första ha fällt ut stativet så hade ju ögonblicket varit förbi...

Ett mycket fint ögonblick!!
Så härligt att få se detta, Thomas :)

Och så härligt att få se dig igen!!
 
Re: Möte

layman skrev:
För bara några veckor sedan jagade rävarna gärna hungriga och försvagade rådjur. Och nu?
Den dräktiga rågeten visade ingen som helst rädsla - utan gick helt enkelt fram till räven för att få en bättre titt. Hennes fjolårsungar larmade dock och försvann upp i skogen.

Taget med 300/2.8 - handhållet - på alldeles för långt håll:( Men skulle jag första ha fällt ut stativet så hade ju ögonblicket varit förbi...
Så vackert så man blir tårögd!
 
Ähh, det blev en blomjäkel till. Fast den här sitter på ett träd av nått slag.

/Maverick
 

Bilagor

  • fs_forum_pict5333.jpg
    fs_forum_pict5333.jpg
    56.1 KB · Visningar: 598
Jag hann inte med så mycket foto idag, så det blev några trötta löv ...

Vill ni se den större gör ni det här
 

Bilagor

  • leaves_060518_400.jpg
    leaves_060518_400.jpg
    46.9 KB · Visningar: 577
Re: Möte

layman skrev:
För bara några veckor sedan jagade rävarna gärna hungriga och försvagade rådjur. Och nu?
Den dräktiga rågeten visade ingen som helst rädsla - utan gick helt enkelt fram till räven för att få en bättre titt. Hennes fjolårsungar larmade dock och försvann upp i skogen.

Taget med 300/2.8 - handhållet - på alldeles för långt håll:( Men skulle jag första ha fällt ut stativet så hade ju ögonblicket varit förbi...

Det känns lite som "one in a million" ungefär... Vilket ögonblick! :D
 
Efter att ha suttit blöt om fötterna och frysen på den plats jag noterat som strategiskt bra vid gårdagens obs av den bruna kärrhöken, i två och halv timme var jag tvungen att ge mig av hemåt. Hade iofs gärna suttit längre men lovat komma hem i skaplig tid (dummer). Självklart dyker den upp när jag är halvvägs över sjön och nästan hovrar sig förbi den plats jag stått. Ååååhhh så denna väldigt delförstorade bild får bli min dagens bild. Skönt att skriva av sig lite.
 

Bilagor

  • kärrhök.jpg
    kärrhök.jpg
    53.1 KB · Visningar: 525
Det här är väl egentligen ingen naturbild, utan något slags vindskydd min mor byggt av gamla torra pinnar.

Det jag tycker gör det till en bild är de fantastiska färgerna jag fick fram i råkonverteringen.

Bilden finns i större format här .
 

Bilagor

  • sticks_060519_400.jpg
    sticks_060519_400.jpg
    43.4 KB · Visningar: 493
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.