cinoc
Aktiv medlem
Har nu länge försökt att komma till "skott" med att köpa en D90, allt ifrån köpa från England till att få någon som varit i Asien att köpa med en hem därifrån. Senast har jag funderat på att köpa en ifrån Japan photo som tar in sina kameror ifån europa någonstans. Problemet är ju då att batterigreppet som då Nikon i Sverige levererar får man enbart om kameran är köpt i Sverige (gäller till och med Mars), förmodligen också enbart om kameran levereras till butiken via Nikon i Sverige som är generalagent. Nåväl, åkte till Göteborg i helgen och passerade då Mediamark i Bäckebol, och eftersom dom har många olika kameror uppställda så blev det då en avstickare dit. Blev då förvånad av att dom tog samma pris just nu som Japan photo (8990sek), men då får man också batterigreppet levererat ifrån Nikon + svensk bruksanvisning + Nikon school. Batterigreppet är väl värt ca 1500sek, försäljaren visste inte hur länge dom skulle ha kvar detta pris så ta detta som ett tipps på vad som jag anser vara ett bra köp. Enda kruxet är att kamerorna tagit slut i affären så man får betala en handpeng nu och resten när man hämtar den, han sa också att dom skulle få in en leverans i veckan som kommer, (tror det var 5 st före mig). Detta gällde alltså en D90 med ett 18-105 objektiv.