Togga
Medlem
Re: Import
Tack. Engelskan funkar alldeles utmärkt. Tyskan är väl småknackig. Som jag förstått i de andra forumen så är svenska inlagt som språk i kameran. Enda som jag läst som varit problem är när man ex köpt kameran i Japan och japanska varit det förinstallerade språket. Men de hade löst det med att låna en likadan kamera som de kunde följa menyerna i.
Matse3985 skrev:
Jag vet inte hur bra du är på engelska. Handböcker på annat språk med en massa tekniktermer brukar ju göra att det är svårare att få överblick på kamerans finesser. Jag köpte via postorder från en svensk fotoaffär en Nikon F65 för några år sedan. Handbok på tyska var ingen höjdare, men det gick. Då hade Nikon sitt huvudkontor på den ort där jag bor, så jag lyckades att få en handbok på svenska. Jag vet inte hur hjälpsamma de är nu, när det via Internet är mycket enklare att handla worldwide. - Får du svenska menyer i kameran på en importerad kamera från USA? Bara lite tankar kring import.
Lycka till med vad du än köper!
Tack. Engelskan funkar alldeles utmärkt. Tyskan är väl småknackig. Som jag förstått i de andra forumen så är svenska inlagt som språk i kameran. Enda som jag läst som varit problem är när man ex köpt kameran i Japan och japanska varit det förinstallerade språket. Men de hade löst det med att låna en likadan kamera som de kunde följa menyerna i.